#1 Skrevet November 26, 2014 Har en Golf 2 85 mod Gti som tikker når den går. Forrige eier hadde byttet olje før jeg tok over, men jeg tenkte å kjøpe ny olje å starte derifra. Lurer da på hvilken olje dere bruker? Noen sier del-syntetisk, andre helsyntetisk. Hva har dere god erfaring med, eventuelt hvilket merke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2014 Her god erfaring med helsyntetisk Castrol 5/30 fås kjøpt f.eks hos Mekonomen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2014 Sjekk oljetrykk, eg kjører alltid mine gode gamle motorer på Biltema 5/50 full syntet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2014 og fortsetter den å tikke etter dette så er det kansje på tide på bytte løftere. selvom din golf kansje har mekaniske løftere som trenger justeres ligger akkurat på skillet mellom mek og hyd løftere. verdt og ta en titt på du kan uten problemer kjøre 10-40 delsynt. får ikke noe igjen for å kjøpe den dyreste syntetolja uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2014 Hadde tikking i min 86 golf 2, den hadde hydl løftere og løste seg ved å bytte di, til noen andre bra jeg hadde liggende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2014 Ta en innvendig motorrens med evt omega,qmi etc stoff selges i bilrekvisitt buttikker Sikkert kokset igjen hydrauliske ventilløftere og da blir det tikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 26, 2014 En 85-modell skal i utgangspunktet ha mekaniske løftere, for de hydrauliske ble innført til 1986-modellene. Motorene med hydrauliske løftere kom med et klistremerke på toppdekselet som informerte om at ventilene ikke trenger justering, men ikke F om jeg finner bilde av dette merket noe sted... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2014 Takk for gode tips. Den ble produsert i 85, men har ikke bilen her da han jeg skulle hente den hos i går hadde glemt avtalen hehe. Får heller ikke tak i forrige eier, så begynner med olje, og går så videre med tipsene dere har sagt nå. Regner med det er mekaniske løftere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...