Anbefalte innlegg

har fått en slags raklelyd i motoren. Den kommer av og til, som regel etter at jeg har kjørt litt. Kan minne om veivbank lyd, men er der bare på tomgang. Lyden kommer fra toppen og nærmest torpedoveggen.

 

Har noen peiling hva dette kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være den mekaniske vakuumpumpa til bremsekraftforsterkeren? Den kan lage endel lyd når den er sliten (ref slitne pumper på transporter 2.5 tdi). Men den ligger vel strengt tatt mellom cyl 3 og 4.

Om du har en slik da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan stemme, lyden kommer fra den siden av toppen ihvertfall. Akkurat som om noe som går rundt og tar i ett eller annet. Er dette en lyd som kommer hele tiden når den pumpa er sliten eller er den periodisk? Er det mye arbeid å skifte den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er samme patent som på 2,3E der vakumpumpa er drevet av kammen, er denne enkel å skifte. På min (2,3E) er den festet med to 13 mm muttrer. Disse løsnes og pumpa er av. Nye pumper er dyre,jeg har tatt bort støtstanga mellom kammen og pumpa, bremsene er like gode uten. Vet ikke hvordan de vil bli på dieselmotoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa må være i drift på diesel da de ikke produserer vakum pga ingen gasspjeld. Pumpa sitter på bensin motorer for å drive spjeldmotorene o.l. i varmeapparatet og event sperrer o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette noe som kan være skadelig for motoren å kjøre med?

 

Kan dette være noe annet? Det høres ikke ut som ventiltikking, det er mer en klonke/skrapelyd....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa må være i drift på diesel da de ikke produserer vakum pga ingen gasspjeld. Pumpa sitter på bensin motorer for å drive spjeldmotorene o.l. i varmeapparatet og event sperrer o.l.

 

Pumpa på min er der kun for bremsekraftforsterkeren. Går ikke slanger andre steder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lyden kommer ikke fra vacuumpumpa. Lyden kommer fra nærmere torpedoveggen. Høres ut som om kamakslingen banker i toppdekselet... har noen peiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lyden kommer ikke fra vacuumpumpa. Lyden kommer fra nærmere torpedoveggen. Høres ut som om kamakslingen banker i toppdekselet... har noen peiling?
Hei,ta av toppdekselet og se på løfterne kan være at du må skifte disse.Er det grop i løfterene vil det bli

ulyd.Se samtidig om kammen er slitt,deffekt herding vil slite ned kammen på et blunk med påfølgende ulyd,missfarging og striper kan tyde på ødelagt kam.

Lykke til mvh Robert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.