Mørkt dashbord Audi A6 2.0 1994 modell

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en sånn til pendlebruk for en stund siden. Etter en del skifting av front og slikt så gjenstår det bare å få lys i dashbordet på den. Har sjekket alt av sikringer både i siden av dashbordet og i motorrommet , de var alle hele. Har tatt ut dashbordet og skiftet alt av pærer uten hell, Skiftet deretter hele instrumentet som jeg vet virker og da det fortsatt svart. Så da har jeg gått tom for ideer bortsett fra å skifte hele "spakstellet". Har demontert fra den annen bil, men lurer på om det er noen dere der ute som har andre tips før jeg starter på skiftingen av denne delen. Var ganske mye jobb å demontere den fra den andre bilen så jeg har ikke lyst til å gjøre den jobben en gang til hvis det ikke hjelper noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også sikringen til instrument/skiltlys? Ofte at feil i kabelgjennomføringen til bakluka knekker denne..

Noen har også opplevd at skiltlysene må fungere for at instrument skal være tent, men det skjønner jeg ikke helt når jeg ser på skjemaet.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en sedan. Har skiltlys

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningene kan gå på sedaner også, har opplevd det på flere biler.

Husker jeg riktig når jeg mener at det er en pol (mutter) nederst på releplaten under dashbordet, som er merket 58d? Hvis det er det, så er dette kretsen til parklyset, og da kan du måle her om det er strøm eller ei. Ettersom du har forsøkt et annet instrument så er også dimmeren til instrumentbelysningen luket ut, denne sitter jo i selve instrumentet. Det som ofte knekker kretsen er en instrumentlysledning som går til bilstereoen. Denne er grå/blå, og ettersom mange ikke vet hva denne ledningen går til så forblir den ofte ikke tilkoblet til bilradioen. Hvis enden kommer borti chassis på bilradioen så er kortslutning et faktum. Hvis dette også er OK så bør du nok skifte lysbryteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Da skal jeg se litt nærmere på bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært og sjekket bilen. SKiltlys er ok, så da gjenstår det å få ut radioen som satt som limt fast, trenger sånne "stenger" for å få den løs. Så da er det å lete etter noe som kan brukes der og deretter skifte "spalstellet". Slet forresten med å få løs de nederste dekslet som sitter rundt "spakstellet". Det som satt på donorbilen sprakk så jeg trenger tips til å få løsna den hendelen på høyresiden sånn at jeg får løs dekslet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.