#1 Skrevet November 27, 2014 (endret) Hei! Jeg handla meg "ny" bil for et par måneder siden, med uorginale xenon ballastere på original plassering. Er en Audi A4, 2003 mod. Problemet er at når jeg tenner xenon lysene så hender det at jeg får feilmelding på bremser. Da må jeg skru av tenning og på igjen. Da lyser bare ESP lampen så jeg må skru av og på igjen. Dette skjer et par ganger i uken.. Har etterhvert lest at dette ikke er bra for resten av det elektriske i bilen. Stemmer det? Da lurer jeg på om jeg må kjøpe nye originale ballastere eller om jeg kan løse problemet på en annen måte? Forrige eier har også bygget om til D2S pærer om det er viktig. Hvor får jeg eventuelt tak i rimelige ballastere? Send gjerne med en link da jeg ikke helt vet hva jeg skal se etter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2014 Hei. Har hatt samme problem med min A4. Der fikk jeg tak i en Can bus fix, en del som ble satt inn mellom original ledningsnett og xenon. Da ble problemet borte. Hos meg lyste hele instrumentpanelet opp når jeg dro på fulltlys... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2014 Hvis det løser problemet kunne jeg gitt det et forsøk! Regner med at det er en del billigere enn å kjøpe originale ballastere! Hvor får jeg eventuelt tak i dette? Ebay? Men stemmer det at feilmeldingene kan ødelegge noe mer i bilen? Jeg tror bilen har vært slik siden 2010 ca.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2014 Flere som har andre løsninger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2014 Uorginale ballaster kan føre til mange rare feil, at radioen skurrer og viskerne ikke virker er de mest kjente. Bremsefeil var ny for meg. Det beste er om du får tak i orginale eller oem-ballaster. Sjekk rexbo.eu feks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2014 jeg har Xenon i langlysa på golfen min (2er golf) .. der rabler det for turtelleren når jeg skrur på xenon lysa. så de støyer relativt mye de ballastene jeg har iallefall er jeg redd. det er slike kinagreier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 1, 2014 Blir vel til at jeg prøver originale ballastere over nyttår om jeg finner noen billige. Kosta ca. 6000 kr hos verksted for en.. Satser på at det løser problemet! Men har det noe å si hvilken pære jeg har? Har D2S! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 1, 2014 Prøv med å sørge for at ballasten ikke er i elektrisk kontakt med karosseriet ? Isolere den på en eller annen måte. Har hørt det har fungert før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 19, 2014 Prøver igjen jeg! Har det noe så si om jeg har D2S eller D1S pærer med original ballast? Er vel D1S som er originale på disse, men min har blitt "bygd om" til D2S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...