#1 Skrevet November 27, 2014 (endret) Irriterer meg grønn over at jeg IKKE finner ut av hvorfor Audi 100`n min driver å fjusker å ikke er til å stole på lengre. Jeg har byttet på plugger, fordelerlokk/rotor, satt i ny lambdasonde, vasket gassspjeld, å sett etter løse slanger/vakumslanger i motoren, men bilen oppfører seg akkurat likt Bilen oppfører seg slik at den begynner å rykke når motoren blir driftsvarm, spesielt når turtallet ligger på rundt 2000 rpm. Kjører jeg bilen hardt går den problemfritt, men jeg misstenker selv falsk luft en eller annen plass.... Har noen noen gode tips til hvor feilen kan ligge ??? Motorkoden er AAR. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2014 (endret) Rykker den uansett pådrag ved 2000 omdr? Det kan være bensinmengdemåleren som ikke er helt god, samt falskluft, skal omtrent ingenting til før det gir plager. Har du sjekket grundig alle slanger, også de til ISV og den tykke gummibelgen mellom mengdefordeler og gasspjeld? Samt veivhusentilasjonen, pakningen på oljepåfyllingslokket og air shroud slangen? Tetningene rundt dysne kan også lekke. Bare for å eliminere, mål verdien på tempgiver til ECU når motor er driftsvarm, skal ligge på ca 250 ohm. Er alt ok kan du måle strøm til DPR og evt justere grunntrykket om det er utenfor spec (+/- 3 mA). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 27, 2014 Takk for veldig gode tips Hermann ....Her ser jeg at jeg enda har litt å feilsøke på Kan si at jeg har lagt merke til sprikker (men ikke direkte hull) i den tykke gummibelgen mellom gasspjeld og megdefordeler. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 28, 2014 Når motoren går på tomgang så vil du merke endring i motorgange bare du trekker peilepinnen litt opp, så lite falskluft skal det til før ting blir feil Slangene til ISV har en tendens til å bli slappe i fisken med årene, samt gummibelgen er utsatt for sprekker - sjekk de grundig. Og air shroud slangen, samt dysetetningene. Jeg har laget et par bilder som viser slangene du må sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...