#1 Skrevet November 27, 2014 Hei, har en Audi S4 2.2T 92mod som jeg vil bytte girkasse olje på, så lurer jeg på hvilken olje man skal bruke og er det så enkelt som å tappe ut og fylle på? Finner lite informasjon om type olje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2014 http://forum.vacn.no/showthread.php?265523-Hvilken-olje-p%E5-diff-og-girkasse-S6-97-modell&highlight=girkasse+olje Når det gjelder merke så blir det litt som hvilken olje man skal velge til motoren sin, alle har sin mening. Det du derimot kan gjøre er f.eks søke på en av oljeprodusentene sine sider og se hva slags olje de foreslår, ofte kommer det også opp mengde. http://castroledge.no/products/oil-selector Jeg får opp 75W-90 og det mener jeg at jeg fylte på min girkasse og bakdiff når jeg byttet i våres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 27, 2014 okei, takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 27, 2014 Pass på at du får en GL4 eller en GL4/5. Du må ikke ha en ren GL5 på girkassa, den er ikke glad for det. GL5 på bakakselen er greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 27, 2014 Sørg for at du får opp påfyllingen før du tapper av også, litt kjipt å ikke få på ny olje når du først setter i gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 27, 2014 Svarene her forutsetter at du kjører manuell kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 28, 2014 Litt opplysninger fra Auto hidden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2014 takk for gode svar, nå blir jeg hjulpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...