Hvilken girolje på tiptronic 2008mod a6 allroad 3,0 TDI?

Anbefalte innlegg

Hvordan er dette med olje og sofware? Står jo om man fyller "feil" nyrer type olje og ikke oppdaterer kan det føre til havari.
Glemte ut denne tråden eg. Akkurat om det fører til havari vil eg ikke uttale meg om, men nå har eg hatt bilen min inne hos Automatservice hos Daniel. De flushet kassa, byttet filter og rengjorde. Samt oppgradering av software og bytte til zf 8 olja.

Kan bare si bilen ble som en ny bil og kjøre. Utrolig stor forskjell før og etter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. ser dem har fylt G060162A2 lifeguard 8 grønn på min a8 2006, men står ingen ting om at di har lagt inn ny software. Bør jeg sjekke opp dette?

Kasse info : serial 4046387 rdw:0060 (software)

Optimized ATF (Blue) from gearbox numbers 4000597 and 95253

but both blue & green are "Optimised ATF"

lest at 6+ og 8 går om hverandre uten sw oppdatering...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har man relasjon mellom software og olje fra?

Kassen skal ha 6trinns olje, men kan også bruke 8 som renser litt bedre og koster noe mer.

Uavhengig av olje vil man jo ha nyeste versjon software på kassa? Da kan man naturligvis ikke bruke annen software enn hva ZF har laget til din girkasse kode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står at om kassa har serie nr før 4000597 (før feb 2005) så må man ha software oppdatering for oppgradere til 6+ eller 8 om ikke dette gjøres kan dette føre til havari. Så står det at om man har 6+ org på kassa fra før kan man kjøre på 8 olje uten sw oppdatering. Det jeg skriver her finner man ved søk på nettet.

Production change

1. Optimised ATF (blue) from February 2005 (gearbox numbers A: 4000597, B:95253).

2. Optimised ATF (green) from March 2008 (gearbox number: A4, A6, A8: 4432890, Q7: 4040037)

Measure

Case A: vehicles before chassis break:

On MY 05 vehicles and earlier (before gearbox number: A:4000597, B:95253) update the software of the gearbox control unit.

Note: The new ATF needs the software version. Failing to update the software will lead to gearbox damage.

Case B: vehicles after chassis break:

Vehicles after the chassis break have optimised oil and the suitable software version in the gearbox.

My car is "Case B"... the serial number of the gearbox places it into this category...

In above both cases G 060 162 A (green) oil is used as update in TPI instructions...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar ifra møller i dag ang bruk av lifeguard 8 på 2006 mod a8.

"Hei !

Det er byttet ATF olje i henhold til fabrikkens spesifikasjoner.

Oljen som brukes er etter de krav som ZF stiller og det er ikke nødvendig med noen SW update ifbm dette.

"

Så er nok bare biler før feb 2005 som MÅ ha sw oppdatering for bruka av lifeguard 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.