Audi A8 - Spm vedrørende montering av batterilader

Anbefalte innlegg

Ettersom jobben ikke er lokalisert så langt unna der jeg bor har jeg en liten bekymring ved at batteriet i A8en ikke blir ladet nok under kjøring på de kaldeste dagene om vinteren ved bruk av webasto.

Jeg ønsker å få montert en Defa vedlikeholdslader men ettersom det ikke er noen +- tilkoblinger i motorrommet så ser det ut som om jeg må lage en forlenget kabel som går til polene på batteriet fra motorrommet (hvor selve laderen står).

Er det noen som har såpass med kunnskap om disse D3 bilene om hvor jeg bør trekke disse ledningene? Eller om noen har andre tips? Er det noen som har montert en vedlikeholdslader i en A8 tidligere?

Mvh

Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er et plusspunkt forran der? Er det på alle audi med batteriet bak som jeg har vært borti:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis det ikke er et plusspunkt, noe jeg tipper det er, så kan du koble til mot plusskabelen enten på dynamoen eller startmotoren. Begge står i direkte forbindelse til batteriets plusspol.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for inputs :)

Les: http://www.dognmonkey.com/audi/things-we-shouldmust-know-about-our-audis-in-case-of-emergency.html

Og jeg har samtidig sjekket i motorrommet for plusspunkt. Men hvis man kan koble mot pluss på enten dynamo eller startmotoren kan man jo være heldig (Takk Per Lingren). Jeg er litt ekstra forsiktig når det gjelder disse bilene ettersom det er så mye elektronikk samt batteri managementet som ligger å føler på all elektronikk at jeg må undersøke før jeg kaster meg ut i det.

Mvh

Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det "eneste" som er viktig når man har battery energy management er at ladere og starthjelp ikke skal kobles direkte på batteri:) Men du kan koble på dynamo som nevnt over her..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da gikk det ikke å få montert defa sin 10Ah batterilader grunnet mangel på plass i motorrommet.. Ettersom selve laderen er en ganske stor klump fant man ingen gos plass som den kunne plasseres.

Men jeg har en Defa SmartCharge 8Ah.

Lurer på om noen har erfaring med dette settet fra Defa:

http://www.defa.com/no/automotive/powersystems/tilbehor/0005_smartcharge_accessories/12v_charging_cable_kit/

Dette er et 12volts kit, men gir ikke laderen opp mot 14 ish + volt under lading?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.