#1 Skrevet November 28, 2014 Hei kjører på 034ms sitt rs2 stage 1+ chip med dyser og wg fjær. Må justere ned trykke til 1.5bar for at bilen skal gå ordentlig , men den skal jo lade nesten 1.9 bar på det oppsettet. Har montert 044pumpe , 4bars map og 034 coilkit. Den kutter og går i nødmodus , må stoppe å starte bilen for at den skal lade trykk igjen, ellers kutter den med en gang jeg begynner å lade . Monterte 4bars map pga. Jeg trodde den kuttet pga. Den peeket over 2 bar. Den holder litt igjen på 4000 omdr. Kan det være pluggene som holder helvete?? Noen som har noen tips ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2014 Generelt: - Det er alltid en god ide å bruke de delene som hører til kittet/oppsettet. - Det er enklere å få hjelp hvis man beskriver hva som fulgte med kittet (hva du har byttet: turbo, dyser, MAP-sensor, chip'er, ...). Ja det kan være pluggene, men hvis feilen repeterer på samme turtall eller ladetrykk hver gang uansett, da er det trolig en sammenheng her til RPM eller ladetrykk mer enn til pluggene. Har bilen gått ok på over 1,5bar før, siden du har byttet til 4barA MAP (antar du hadde 3barA MAP før byttet) ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2014 Ja , ble kansje litt mye problem å litt lite info. Det som fulgte med kittet var chip , dyser , wg fjær ,3bars map å turbo er montert 7A kammer , 044pumpe og større intecooler. kjører uten resirkventil. nei det varierer fra gang til gang når den kutter , men ikke kutt under 1.5bar. har bare prøvd oppsettet 1 gang , da fungerte det bra helt til jeg fikk rådebank 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2014 AFR måler ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2014 Hei , nei har ikke afr måler , blir kansje til helgen da jeg ska bytte eksos. Hva er begrensningene på eksosen , kan det være for mye baktrykk ?? Har byttet pluggene å ingen forskjell. men ha lest litt forskjellig ang disse 034 highoutput coilene at det anbefales å oppgradere plugledningene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2014 Om du bytter til større mapsensor i forhold til hva oppsettet er satt opp mot så funker ikke det. Er programmet laget til 3 bar, må du bruke 3 bar ! Og AFR måler er et must når du holder på og trimmer slik. Og hva sier 034 om bensintrykk ? Grunntrykk som orginalt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2014 Ikke for å motsi deg (har ikke så mye peiling )Men det skal jo ikke ha noe å si om du kjører 4bars vs 3bars så lenge man ikke overstiger det chipen sier det man skal ha eller ?? Er vel bare at man kan lade mer ?? Så lenge man har afr måler. Ja man skal beholde orginal btr og orginalt grunntrykk . Men det fungerte like dårligt med 3bar vs 4bars . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 8, 2014 ECU jobber med 0-100% verdier. Vis den er satt til at 100=3bar gir den fuel til 3bar når sensoren sier 100% (5v). Har du 4bar sensor får du da kun 75% ved 3bar som gjør at du går 25% magert = fjusk vis heldig og hull i stempel vis uheldig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 9, 2014 Helt riktig som Hans sier. Du kan ikke bare skifte til større mapsensor uten og forandre fuel tabell og tenningstabell i software. Åssen plugger bruker du ? Og husk er ikke bare ladetrykk som skal til for at en motor skal fungere, du bør være ypperst forsiktig og justere trykk uten og ha bredbåndslambda og følge med på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 10, 2014 Sånn sett ja , men da skal jeg justere den ned til 3bar. Kjører på orginalplugger. men får se etter helgen hva Afr sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 10, 2014 Husk også at det du leser av MAP verdi er 998mBar over reelt ladetrykk. Du leser absolutt verdi dvs 998mbar med motoren av og 2900 vis du skal ha 1,9bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...