Inkompetent kontrollør ved NAF Økern

Anbefalte innlegg

Opplevde at en kontrollør på NAF Økern bruker feil jekkepunkter når han hevet bilen for å sjekke slark i bærearmer foran, ved EU kontrollen. Horribelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde at en kontrollør på NAF Økern bruker feil jekkepunkter når han hevet bilen for å sjekke slark i bærearmer foran, ved EU kontrollen. Horribelt.

Hvilke brukte han og hvilke skal man bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inkompetente NAF-kontrollører har jeg hørt om her tidligere en gang. Det var en som hadde en S2 Coupe på bruktbiltest, men bilen ble "slaktet" av kontrolløren. Jeg husker ikkehva alt var, men blant annet fikk den underkjent på understellet fordi det var stein hardt, og prisen var idiotisk høy fordi de sammenlignet den med en 2.3E quattro...

Jeg hadde selv en A6 som hadde NAF-test. Der sto det at "volumknapper på rattet er defekte", dette er jo da selvfølgelig girknappene til Tiptronicen... : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik er det i trondheim også,vet endel forhandlere nektet å bruke naf på biler de skulle selge tidligere ihvertfall. Har erfaring selv med en polo gti jeg skulle selge også,der anbefalte kontrolløren å ikke la meg se rapporten etter kjøper hadde vært der med bilen,men fikk overbevist kjøper om å få se den å det ble en rimelig krass tlf til naf etterpå for å si det sånn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Sciroccoen min på Økern på NAF-test. De mente gearkassen var defekt og hadde ulyder!

Bilen hadde da gått litt over 60000 km, de fant ingen ulyder eller feil på service uken etter....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte den n bil en gang der det fulgte med en NAF test. Fikk bilen billig da der ble kommentert drivverk /girkasse defekt grunnet drivverkstøy. Lyden forsvant da det ble satt på nye dekk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God erfaring med naf elverum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke akkuratt imponert over naf jeg heller. ser mye rart derifra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kutta ut NAF i det store og hele. De finner så mye feil som verkstedet jeg pleier å bruke bare rister på hodet av eller ser ut som ett stort spm tegn. Kranglet mye med kontrollørene på Naf Økern, spesielt med RS2n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke brukte han og hvilke skal man bruke?

De to små skinnebitene som stikker litt ned bak forakselen er der for å beskytte girkassa mot slag i humper, ikke for å brukes som jekkepunkter. Og nå er de litt bøyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt skremt over det jeg leser her. Skal selv ha bilen på EU kontroll snart og trodde NAF var den tryggeste måten å gjennomføre den på.

Tror det blir Møller i stedet nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si om naf Fyllingsdalen (bergen) heller. Fikk påpekt problem med tre ulike foringer i bakstillingen, med kommentar som slipp i vulk og at det manglet biter av den ene. Vil påstå at 2/3 foringer var i perfekt stand og så egentlig ut til å ha vært bytta rett før jeg overtok bilen. Trøster meg med at drt var en god unnskyldning for å bytte til polyforinger som jeg hadde lyst til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var også på NAF i Arendal en gang for å skaffe meg et internasjonalt førerkort, da det ble anbefalt før jeg skulle til USA for mange år siden. Lederen av avdelingen var egentlig mer interessert i å selge meg et eller annet slags mobilabonnement tybe Lebara, MyCall eller noe slikt, enn å hjelpe meg med det jeg skulle ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God erfaring med naf elverum

NAF Elverum anbefalte meg å ikke kjøpe 2.0 TFSI på grunn av ulyd i motoren. Viste seg at "ulyder" betyr normal dyselyd som på alle TFSI motorer.

Det de ikke fant var rust under bilen fra travers og bakover, skjermer og bakluke. Fint at Audi utbedret dette, men hadde ikke kjøpt bilen om det hadde vært nevnt i tilstandsrapporten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.