#1 Skrevet November 30, 2014 Hei. Er det noen som kan hjelpe med tiltrekning moment/grader på topplokk bolter til en VW BLS motor? Motoren står i en 2006 Touran, har nye bolter. Lurer også på moment på bolter til kammaksel bukker og til "vippearmer" for pumpedyser og bolter som holder pumpedyser. Er det berre topplokk bolter som er strekkbolter, eller bør dei andre nevnte bolter også skiftes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2014 Alle boltene skal trekkes til med moment og grader,så jeg vil ikke ha tatt noen sjangser med gamle bolter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2014 Gult fareskilt=NYE BOLTER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2014 Takk for svaret. Då før eg bestille meir bolter hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 1, 2014 Gult fareskilt=NYE BOLTER Hvis det stemmer så skal man altså skifte tappepluggen i bunnpanna hver gang man skifter olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 1, 2014 (endret) Hvis det stemmer så skal man altså skifte tappepluggen i bunnpanna hver gang man skifter olje? Infoen kommer fra autohidden men alle med litt sund fornuft tar vel det med en klype salt. Håper Bare Ole-Magnus Mork kan bruke noe av det jeg la ut. Men skulle det være et stort problem med den pluggen så må en jo bare slutte med svare på innlegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 1, 2014 Hvis det stemmer så skal man altså skifte tappepluggen i bunnpanna hver gang man skifter olje? Det er slik de må gjøre det når verkstedene trekker til pluggen med muttertrekker... har liten tro på at 30nm ødelegger pluggen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 1, 2014 Infoen kommer fra autohidden men alle med litt sund fornuft tar vel det med en klype salt.Håper Bare Ole-Magnus Mork kan bruke noe av det jeg la ut. Men skulle det være et stort problem med den pluggen så må en jo bare slutte med svare på innlegg Problemet er vel heller, som nevnt av en annen, at noen drar til for mye på tappepluggen. Har vært borti Autohidden tidligere, og jeg trodde den gule trekanten bare var der for å signalisere at det var viktig å følge dette nøye, ikke at det betydde at boltene måtte skiftes ut? Forøvrig ser jeg heller ingen grunn til å måtte skifte pinneboltene på manifoldene, disse er også merket med gul trekant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 1, 2014 Hvis det stemmer så skal man altså skifte tappepluggen i bunnpanna hver gang man skifter olje? Flisespikkeri? Det er faktisk normal praksis å skifte bolten hver gang på disse nyere motorene da det ikke blir levert løs pakning og du får heller ikke av pakningen fra bolten. Så ja den skal altså skiftes hver gang pga pakninga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2014 Flisespikkeri? Det er faktisk normal praksis å skifte bolten hver gang på disse nyere motorene da det ikke blir levert løs pakning og du får heller ikke av pakningen fra bolten. Så ja den skal altså skiftes hver gang pga pakninga Kjøper den forklaringen Jan;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 1, 2014 Flisespikkeri? Det er faktisk normal praksis å skifte bolten hver gang på disse nyere motorene da det ikke blir levert løs pakning og du får heller ikke av pakningen fra bolten. Så ja den skal altså skiftes hver gang pga pakninga Da lærte jeg noe nytt i dag også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...