Vw Caddy 1.9tdi svidd/brent lukt???

Anbefalte innlegg

Har en 2010 Caddy 1.9tdi, og nå nyligt kommer det en brent/svidd lukt når varmeapperatet er på.

Dette kommer ikke om jeg slår viften i av posisjon.

Hører også at det er en slags vifte som suser når bilen er av, denne suser bare etter jeg har brukt varmeapperatet og svidd lukten har komt, virker som den kjøler ned et eller annet

Motortemp er som den skal..

Er det noen her som kjenner til hva problemet kan være? Kjipt å kjøre uten varmeapperatet i gang i disse tider 😕

Takker så mye for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke reklamasjon på denne bilen? Kupé viften er jo ment å vare lenger enn 4 år

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke Webastoen du lukter og hører?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantien gikk seff ut i slutten av november... typisk... : bh :

Nei har ikke webastor på denne. Er også en ganske mer intenst brent lukt enn det også!

Det kommer fra nedre høyre hjørne der som kondensen fra anlegget slippes ut. Men jeg har personlig aldri vert borti disse "systemene". Ser heller ingen kondens som slippes ut. Men kjenner det blåses luft ut fra den når jeg hører den lille viften suser!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er webasto på alle diesel caddyene vel, for oppvarming av kjølevannet (ikke for oppvarming av kupeen)

Min 07" caddy lukter svidd også, samt om jeg kjører i kø rett etter oppstart om morgningen, røyker den veldig mye etter en liten stund (trodde først bilen tok fyr, men det er webastoen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah okey.

Men jeg har hatt bilen i ca et halvt år og aldri merket dette før. Så er jo det ikke noe lukt så lenge viften er i av posisjon. Jobber da ikke webastoren alene siden den da bare varmer opp kjølevannet? Og den lukten er ikke når bilen er kald. Kommer etter bilen er driftvarm da man får varme i ventilasjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.