#1 Skrevet Desember 1, 2014 Har en B5 quattro med ettermonterte 4 stempla brembo kalippere, 332x32 skiver og oem bake. Synes pedalen er så slapp, samt at bremse effekten er ikke noe særlig å skryte av. Kan jeg bytte bremsesilynder til noe nyere for å få en bedre og mer responsiv pedal, eller hva må til ? Mvh Michael 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2014 Er du sikker på at du har fått luftet systemet ordentlig? For meg høres det ut som om du har luft i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2014 Er du sikker på at du har fått luftet systemet ordentlig? For meg høres det ut som om du har luft i systemet. Ja, synes egentlig det har blitt gradvis værre over tid, men kan såklart prøve å lufte. Hvis det ikke hjelper, er det noen tiltak i form av nye deler jeg kan handle inn for å få en bedre feeling ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2014 Ingen som har noen tips her annet enn lufting ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2014 Lurer også på dette. Har litt samme tendenser på min Seat Leon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2014 Har prøvd å lufte, men opplever forsatt slapp pedal. Føles som gamle a6'n jeg har, 94 modell med org bremser griper mer enn 332mm bremsene på a4'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 9, 2014 Prøvd vacum? Caliperne står med liftenippel oppover? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 9, 2014 Er brembo 4 stempla som står på, fra en evo eller noe. Er to nippler per calipper, en på hver side. Har prøvd å luftet på vanlig måte, samt tatt av kalipper å luftet denne med nipplene ned. Har ikke noe utstyr for å suge ut ved hjelp av trykkluft hvis det var det du tenkte på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 9, 2014 Ja var det jeg tenkte på. Biltema har noe greier. Men niplene må stå opp hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 9, 2014 Hadde et lignende problem etter å ha vært nede med alt understell på min. Uansett hva jeg gjorde så var pedalen slapp og den bremset veldig dårlig synes jeg. Viste seg å være luft i selveste ABS aggregatet. I mitt tilfelle så ordnet Møller det mens den var inne på EU. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 9, 2014 Ja var det jeg tenkte på. Biltema har noe greier. Men niplene må stå opp hvertfall. Ja, bare leste en plass her på forumet at noen har vært borti at det hadde lagt seg en liten luftlomme i kalipperen som de fikk vekk ved å snu den opp ned og lufte. Får prøve å få lånt meg noe luftutstyr, å se om det hjelper! Merkelig at det skal være så vanskelig da, har aldri vært plaget med dette på noen andre biler før. - - - Updated - - - Hadde et lignende problem etter å ha vært nede med alt understell på min.Uansett hva jeg gjorde så var pedalen slapp og den bremset veldig dårlig synes jeg. Viste seg å være luft i selveste ABS aggregatet. I mitt tilfelle så ordnet Møller det mens den var inne på EU. Såpass. Vet du noe om hva de gjorde da ? Brukte sikkert noe vakum opplegg da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 9, 2014 Ja, bare leste en plass her på forumet at noen har vært borti at det hadde lagt seg en liten luftlomme i kalipperen som de fikk vekk ved å snu den opp ned og lufte. Får prøve å få lånt meg noe luftutstyr, å se om det hjelper! Merkelig at det skal være så vanskelig da, har aldri vært plaget med dette på noen andre biler før. - - - Updated - - - Såpass. Vet du noe om hva de gjorde da ? Brukte sikkert noe vakum opplegg da... Vet ikke hva dem gjorde, men før jeg leverte den inn så var det snakk om vakum, samt noe tvangskjøring av ABS pumpe gjennom vagcom. Mener å huske at jeg hørte det surklet litt fra ABS aggregatet når jeg trykte pedalen hardt. Gjør den det hos deg å? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 9, 2014 Biltema har en enkel vakuum lufter på trykkluft. Koster under 200 mener jeg å huske og fungerer bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 9, 2014 Vet ikke hva dem gjorde, men før jeg leverte den inn så var det snakk om vakum, samt noe tvangskjøring av ABS pumpe gjennom vagcom.Mener å huske at jeg hørte det surklet litt fra ABS aggregatet når jeg trykte pedalen hardt. Gjør den det hos deg å? Det vet jeg faktisk ikke, men av og til så er det akkurat som om pedalen vibrerer litt, akkurat slik som når ABS slår inn ved låsing av hjulene. - - - Updated - - - Biltema har en enkel vakuum lufter på trykkluft. Koster under 200 mener jeg å huske og fungerer bra Får sjekke ut hva dem har, så får jeg prøve igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 10, 2014 Tvabgskjøring av abs kan også være greit ja. Luft inni der kan være køddent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 10, 2014 Jeg slet å med dette på passaten jeg satt trykk i beholderen å luftet godt så kjørte jeg en tur å bremset sånn att abs koblet inn så hjem å luftet en gang til med trykk vi beholderen, da blei alt bra, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...