Anbefalte innlegg

Kjørte i dag en tur nede i byen, stoppet på en bensinstajson, da jeg kom ut igjen var det ingen lyd på steroanlegget i bilen.

alt av MMI eller fungerer, men ingen lyd, skjer heller ingen ting når jeg trykker på Sound knappen i menyen!

dro hjem og begynte å feilsøke litt (uten vagcom) prøvde triksene med sikringer osv, prøvde også oppdatering av MMI men ingen hjelp.

fjernet til slutt Fistune DAB adapteret som sitter montert i bilen, da fikk jeg litt lyd, Kun på venstre førerdør og venstre bakdør. Men ingen bass. Kommer nå inn på Sound i menyen igjen og resten av MMI fungerer som det skal. Men svært dårlig lyd da selvfølgelig.

Noen som har tips? Kan det være en kortsluttning eller noe i dabadapteret som har kortsluttet forsterkeren?

Pøvde å montere inn igjen adaptert og da er et helt dødt igjen.

Bilen er en 2006 AUDI A6 2,7 TDI q med MMI 2G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å koble fra batteriet i en time, da får du en full restart av systemet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å koble fra batteriet i en time, da får du en full restart av systemet...

Det er prøvd med kun det utfallet at airbaglampa begynte å lyse...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skudd i blinde: Vår 2004 A4 cab har kabelgjennomføring til bakluka hvor både coaxkabler og vanlige kabler brekker og kortslutter, (er utrolig at Audi ikke klarer dette ennå!) og da antenna i bakluka ble forsynt av samme utgang som skrur på forsterkeren, ble det tyst når vi åpnet bakluka. Noen ganger også med bakluka igjen. Fix: isolere kabler.

Kan hende noe av det samme har skjedd? Sjekk at du virkelig har 12V inn på forsterkeren, (hvis du finner den!) hvis ikke dette ordnes helt via CAN-Bus. (Kan også være at CAN-Bus ikke har kontakt med forsterkeren.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er prøvd med kun det utfallet at airbaglampa begynte å lyse...

Da er det noe annet galt... Skal ikke begynne å lyse av å være uten strøm!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skudd i blinde: Vår 2004 A4 cab har kabelgjennomføring til bakluka hvor både coaxkabler og vanlige kabler brekker og kortslutter, (er utrolig at Audi ikke klarer dette ennå!) og da antenna i bakluka ble forsynt av samme utgang som skrur på forsterkeren, ble det tyst når vi åpnet bakluka. Noen ganger også med bakluka igjen. Fix: isolere kabler.

Kan hende noe av det samme har skjedd? Sjekk at du virkelig har 12V inn på forsterkeren, (hvis du finner den!) hvis ikke dette ordnes helt via CAN-Bus. (Kan også være at CAN-Bus ikke har kontakt med forsterkeren.)

må måle litt tror jeg ja.. fant noe fukt oppe på forsterkeren, feil kom etter bilvask...

men skjønner ikke helt hvor fukten har kommet inn hen--

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det noe annet galt... Skal ikke begynne å lyse av å være uten strøm!

reagerte på dette jeg også.. To jo noen sikringer i går også, mulig jeg har nappet ut feil sikring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallois!

Sjekket litt rundt etter at du nevnte feilen for meg på mail.

Sikker på at du ikke har dette problemet: http://www.tyresmoke.net/forum/topic/131476-a6-mmi-problem/

Mer her: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?129237-MMI-BOSE-Sound-issues&referrerid=74115

Om det stemmer at du har fått fukt i forsterkeren så forklarer nok dessverre det også hvorfor Fistune-modulen ikke fungerer. Vil anta at den også i så fall har fått fuktskader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallois!

Sjekket litt rundt etter at du nevnte feilen for meg på mail.

Sikker på at du ikke har dette problemet: http://www.tyresmoke.net/forum/topic/131476-a6-mmi-problem/

Mer her: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?129237-MMI-BOSE-Sound-issues&referrerid=74115

Om det stemmer at du har fått fukt i forsterkeren så forklarer nok dessverre det også hvorfor Fistune-modulen ikke fungerer. Vil anta at den også i så fall har fått fuktskader.

adaperet mitt var/er montert lenger inn mot kupeen og hadde ingen fukt på seg, er ikke sikkert det er noe galt med adapteret heller. Må nesten teste det på en annen bil først?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest ut feilkoder i dag. Airbaglampe var kun pga sikring.

Når det gjelder anlegget. Har jeg 2 feilkoder. 02084 og 01042

Noen som kan tyde disse litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at bilen må kodes da. På møller etter det jeg forstår.

Er litt skeptisk til å montere inn igjen dabadapetert uten å vite om det kan ha forårsaket noe. Kjett å bruke penger på koding også må det gjøres opp igjen hvis DABadapteret kødder til kodingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan da komme med en uppdate hvis noen skulle komme borti det samme.

Etter at jeg oppdaget vann oppe på forsterkeren, tok jeg den ut av bilen, tørket og rengjorde den inne. utvendig og innvendig.

Dro innom Møller Bil Gjøvik i går og spurte om de kunne hjelpe meg. Fikk beskjed om å komme igjen i dag kl,10,00.

En kaffekopp og litt sikling på noe nye AUDI`r senere ble jeg 754 Kr fattigere, men med et anlegg som fungerer som det skal;) Skryt til MØLLER GJØVIK der altså.

Må også skryte av Kim Andre Kvernlien her inne på forumet som kodet opp igjen kontrollmodulen:) Takk for hjelpa!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var feil? Altså hva gjorde møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var feil? Altså hva gjorde møller?

møller slettet komponent beskyttelsen.

ble nok en kortslutning der når det ble fuktig, noe som slettet lagrede hidden.

Klarte nok å redde forsterkeren med at jeg tok den ut med en gang uten å sette den på. og fikk tørket den opp skikkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme som å slette feilkoder? Måtte du åpne forsterkeren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slettet comp beskyttelsen???

Trodde at enten var den åpen eller låst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortsatt problem på min, det smeller/klikker plutselig litt i høytalere, så forsvinner diskant foran, men bass er ok.. Ingen feilkoder, møller finner ikke feil.

Nytt problem er at den plutselig av seg selv hopper fra radio til CD-spiller.

08 A6 allroad bose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å loope blåtann-enheten ettersom det hovedsaklig er front-høytalere som kutter. Samme feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst: ny forsterker måtte til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.