#26 Skrevet Desember 7, 2014 Vil anta at kaldstarter osv vil påvirke slitasje på dette som med vanlig reim og da er det ikke nødvendigvis høy km som er farlig. Men ut i fra tenningen er motor så vidt innkjørt jo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 7, 2014 Skal ta dette som gode nyheter jeg :-) Fikk forresten programmert litt lys i dag! - 15% us blinkers - "donut" kjørelys bak - når bilen er i "auto" har jeg park/tåkelys på dagtid, og kjørelys på kveldstid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 7, 2014 Sjekka min i dag også! Kan ikke klage jeg heller da vel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 7, 2014 Suverent! Får oppfordre resten av "gjengen" til å sjekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 7, 2015 For fremtidig søk så ligger fabrikk dokumentasjonen på dette her: http://www.cfiamerica.com/images/24v/17755.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 7, 2015 Er dette likt til Audi med reg.kjede også? , samme målinger i VagCom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 8, 2015 Er dette likt til Audi med reg.kjede også? , samme målinger i VagCom? På VR6 er det likt for Audi også ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 8, 2015 På VR6 er det likt for Audi også ja. Hva med V10? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 21, 2015 Hva med V10? Ingen som vet eller kan finne ut om det går an å måle tilsvarende på andre motorer? block 208 gir ingenting og 209 er en trykkføler på bilen min. Fins det noen oversikt over hva man kan måle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 27, 2015 På 24, 25 og 26 fant jeg kw på min 3.0tdi -5,6 på 24 og 25 og 0 på 26 ved varm tomgang. Antar da at 26 er Sync forskjellen mellom bankene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 28, 2015 Hva er bra og mindre bra her da espen. Skal sjekke min og legge ut også. Med varm motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 28, 2015 jeg gjetter bare nå, men antar at så lenge kw er dønn stabil og at bankene er like så er det et godt tegn. Noen som vet hvordan kam drevene er på disse? er de justerbare slik som på de 4sylindrede motorene eller er de faste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 28, 2015 Er det tallene under "Idle Stabilization" man sammenligner og ikke skal ha større forskjell enn 8? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 28, 2015 (endret) men dette kw greiene, om det har med kjedet å gjøre hvorfor endrer dette seg fra kald til varm motor osv. min var på -6,8 på 24 og 25 og 0 på 26, Kjedet skal vel være like stramt uansett. Ja, det er noe variable kam greier tror jeg når jeg sjekket slik ssp selvstudie pdf fra møller. Og: SKAL DETTE GJØRES PÅ VARM ELLER KALD MOTOR?? PÅ KALD ER DEN JO SÅ GODT SOM RUNDT 0 men ser ut som gruppe 24, 25 og 26 er dette: 024 Pre-injection 1 1) Engine speed [rpm] 2) Pre-injection 1 start of activation [°CA] 3) Pre-injection 1 duration of activation [ms] 4) Rail pressure actual Check values with measured value block 022 025 Pre-injection 2 1) Engine speed [rpm] 2) Pre-injection 2 start of activation [°CA] 3) Pre-injection 2 duration of activation [ms] 4) Rail pressure actual Check values with measured value block 022 026 Post-injection 1 1) Engine speed [rpm] 2) Post-injection 1 start of activation [°CA] 3) Post-injection 1 duration of activation [ms] 4) Rail pressure actual Check values with measured value block 022 http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?102358-audi-3-0tdi-engine-measurement-blocks Og en liten beroliger: Di øvre strammerne kan byttes uten å ta ut motor, men må bruke veilåse verktøy og kam låseverktøy, ca 3,7 timer jobb pr side timing chain tensioner is prone to fail, applies to circa 2004-2006 models. When starting a cold engine, there may be a scraping, metallic noise. It goes away in a second or two as the oil pressure rises. This symptom is not immediately fatal but it could eventually cause the timing chain to snap. Usually this is cured by replacing the upper right tensioner. This is no big deal (can be replaced with the engine in place, cost less than 200 euro). But if the noise is from the lower chain tensioner, replacing it will require the removal of the engine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 30, 2015 Min sto på -6.0*KW og -3.0*KW. Helt innafor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...