Registerhavari på "evigvarende" register?

Anbefalte innlegg

Vil anta at kaldstarter osv vil påvirke slitasje på dette som med vanlig reim og da er det ikke nødvendigvis høy km som er farlig.

 

Men ut i fra tenningen er motor så vidt innkjørt jo :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta dette som gode nyheter jeg :-)

 

Fikk forresten programmert litt lys i dag!

 

- 15% us blinkers

- "donut" kjørelys bak

- når bilen er i "auto" har jeg park/tåkelys på dagtid, og kjørelys på kveldstid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka min i dag også! Kan ikke klage jeg heller da vel :)

IMG_2726_zps3b1f8e0e.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suverent! Får oppfordre resten av "gjengen" til å sjekke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette likt til Audi med reg.kjede også? , samme målinger i VagCom? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette likt til Audi med reg.kjede også? , samme målinger i VagCom? ;)

 

På VR6 er det likt for Audi også ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På VR6 er det likt for Audi også ja.

 

Hva med V10?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med V10?

 

Ingen som vet eller kan finne ut om det går an å måle tilsvarende på andre motorer? block 208 gir ingenting og 209 er en trykkføler på bilen min. Fins det noen oversikt over hva man kan måle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 24, 25 og 26 fant jeg kw på min 3.0tdi -5,6 på 24 og 25 og 0 på 26 ved varm tomgang. Antar da at 26 er Sync forskjellen mellom bankene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er bra og mindre bra her da espen. Skal sjekke min og legge ut også. Med varm motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gjetter bare nå, men antar at så lenge kw er dønn stabil og at bankene er like så er det et godt tegn. Noen som vet hvordan kam drevene er på disse? er de justerbare slik som på de 4sylindrede motorene eller er de faste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det tallene under "Idle Stabilization" man sammenligner og ikke skal ha større forskjell enn 8?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men dette kw greiene, om det har med kjedet å gjøre hvorfor endrer dette seg fra kald til varm motor osv. min var på -6,8 på 24 og 25 og 0 på 26, Kjedet skal vel være like stramt uansett. Ja, det er noe variable kam greier tror jeg når jeg sjekket slik ssp selvstudie pdf fra møller.

 

Og: SKAL DETTE GJØRES PÅ VARM ELLER KALD MOTOR?? PÅ KALD ER DEN JO SÅ GODT SOM RUNDT 0

men ser ut som gruppe 24, 25 og 26 er dette:

024 Pre-injection 1

1) Engine speed

[rpm]

2) Pre-injection 1 start of activation

[°CA]

3) Pre-injection 1 duration of activation

[ms]

4) Rail pressure actual

Check values with measured value block 022

 

025 Pre-injection 2

1) Engine speed

[rpm]

2) Pre-injection 2 start of activation

[°CA]

3) Pre-injection 2 duration of activation

[ms]

4) Rail pressure actual

Check values with measured value block 022

 

026 Post-injection 1

1) Engine speed

[rpm]

2) Post-injection 1 start of activation

[°CA]

3) Post-injection 1 duration of activation

[ms]

4) Rail pressure actual

Check values with measured value block 022

 

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?102358-audi-3-0tdi-engine-measurement-blocks

 

Og en liten beroliger: Di øvre strammerne kan byttes uten å ta ut motor, men må bruke veilåse verktøy og kam låseverktøy, ca 3,7 timer jobb pr side

 

timing chain tensioner is prone to fail, applies to circa 2004-2006 models. When starting a cold engine, there may be a scraping, metallic noise. It goes away in a second or two as the oil pressure rises. This symptom is not immediately fatal but it could eventually cause the timing chain to snap. Usually this is cured by replacing the upper right tensioner. This is no big deal (can be replaced with the engine in place, cost less than 200 euro). But if the noise is from the lower chain tensioner, replacing it will require the removal of the engine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min sto på -6.0*KW og -3.0*KW. Helt innafor :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.