#1 Skrevet Desember 2, 2014 (endret) Trenger litt hjelp her. En kompis av meg som sa han var god på å bruke vagcom skulle hjelpe meg og kode om til US lights på golfen, noe han absolutt ikke fikk til. Nå fungerer ikke LED på DRL, men i tillegg kommer det opp mange andre feilkoder og den er vanskelig å starte når det er kladt. Virker ut som han har kodet bort hele bilen i forsøket. Er det noen som jobber på Møller bergen som kunne ha hjulpet meg en kveld, går vel ann å sette den til ''fabrikk innstillinger''? Selvfølgelig skal den som hjelper meg få betalt. Send meg gjerne en sms på 40055955 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2014 Det skal godt gjøres å kode bilen slik at motoren blir tungstartet. Eneste jeg kan tenke meg er at noe lys er kodet slik at det står å tapper strøm over natta slik at den kan bli litt tungstartet. Det finnes jo mange gode guider på hvordan man koder lysene så du kan jo prøve selv sammen med kompisen din å se hva dere har gjort feil: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4743553-VCDS-MKVI-MK6-Platform-Handy-Coding-tweaks http://forums.ross-tech.com/showthread.php?2-VCDS-MKVI-MK6-Platform-Handy-Coding-tweaks http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Jetta_%2816/AJ%29_Tweaks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2014 Jeg trur han forandret på kodene til selve lykten. Og de er det bare møller som kan gi:/ så får jeg feilmelding på glødeplugg modul feilaktig kodet:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2014 Han har ikke endringene liggende i logg i vag-com da? Be han se under Ross-Tech/VCDS/Logs katalogen, eksempel fra slik logging: Address 46:3C0 959 433 K recoded (Long Coding) from 0191020851030E763804941570084FCE703D00 to 0191020851030E763804941570084FCF703D00 (05311/000/00000) -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 17:3C0 920 870 Q recoded (Short coding) from 0007105 to 0005105 (00835/218/179982) (Når jeg hjelper folk med å endre koding etc så pleier jeg å logge og ta vare på endringene slik at en kan reversere det som er gjort). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2014 Lyktene stor kodet bare 00 fra fabrikk for at de ikke skal kunne se orginalkoden. Lest på mange forumer om byte 18 problemer, men finner ikke noe svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2014 Dersom LED lyktene ikke fungerer er det en mulighet for at kompisen din har fiklet med prosent-satsen til lys-styrken til LED-lampene. Grunnen til at jeg tror dette er for å kode US lights så er en også inne og fikler med prosent-satsen til blinklysene, så fort gjort å blande rundt på prosentsatsen på blinklys og LED-DRL- Jeg lekte litt med Vagcom på Tiguanen min for og teste litt, og når jeg endret på prosent-satsen på styrken til LED-DRL så nektet de å virke etterpå. De fungerte bare som "strobelys", og bare blinket hele tiden. Satte styrken tilbake til 100% og alt funket igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2014 Tror ikke man får us light på golf 6, eg fikk det ikke til iallefall, så eg vil også ha hjelp om det lar seg gjøre, var ikke noe problem på touran eller golf 5 eg koblet opp, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 3, 2014 Led fungerer når xenonen går på, men ikke drl:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...