#1 Skrevet Desember 3, 2014 Bilen det gjelder er en rexton med mercedes 230 motor. Klar over at dette ikke er riktig forum, men sånn generelt kan det vel være mye likt. Når bilen startes når den er kald så kan den kjøres noen hundre meter før den mister kraften og går på kun 3 sylindere, da må bilen stoppes og startes igjen så går den på alle 4. dette må gjentas 2-3 ganger til bilen blir varm, da går den på alle 4 men med litt redusert kraft virker det som. Får gjentatte feil: P0303- Cylinder 3 missfire P0138- O2 sensor circuit high volts (bank 1 sensor 2) Har prøvd annen coil, plugg, pluggledning og dyse men viser fortsatt feiltenning på nr 3. Lurer derfor på om en vrang lambda faktisk kan gi disse symptomer og feiltenning. Takknemlig for alle svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2014 Hei. Siden det er 4 sylindre regner jeg med du bare har 1 pre-cat sensor. Denne ville vel da påvirket alle sylindrene. Hvis du har diagnoseutstyr vil du komme mye lenger hvis du kan lese av o2verdiene (fuel trim). Jeg tror høy spenning = tilsetning av drivstoff, altså en vakuumlekkasje på sylinder 3. Er verdt å prøve å spraye litt startspray eller lignende rundt sylinderen, manifoldpakning osv. Og lytte etter endring i turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2014 Takk for svar:) tor du kan være innepå noe der. Jeg fikk nemlig en feilkode som sa noe sånn som fuelbank- system to lean. men den ble borte så tenkte ikke noe mere over den. Har prøvd som du sa med startgass, men hører ingen turtallsendringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 10, 2014 Ingen som har noe mer tips til videre feilsøking? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...