Byttet hjullager på Caddy - kaputt igjen

Anbefalte innlegg

Hei,

På søndag byttet jeg hjullager, venstre side, på min Caddy, sammen med bl.a. bremseskiver, endeledd, bærekule og fjærbeinslager.

I går (onsdag kveld) begynte det å skrape, hvine og skurre fra venstre for hjul igjen. Typisk hjullager.

Denne har jo type lager med skrudd flens, nav og ABS-ring i ett. For meg virker disse som lukkede vedlikeholdsfrie lager og skal dermed ikke pakkes med fett, i likhet med de fleste andre lineære hjullager i dag.

Disse kan jo heller ikke monteres feil, så vidt jeg kan se.

Kan jeg ha risikert å fått et dårlig lager?

Eller er det noe jeg ikke har tenkt på her?

Har montert uttallige hjullager tidligere, men alltid av type presslager.

Kan også nevne at for en tid tilbake dukket det opp en "durelyd" ved gasspådrag, spesielt i lave hastigheter og 1. - 2. gir.

Denne lyden har jeg ikke greid å lokalisere, men jeg lurte på om det kunne være girkassen. Men når jeg slipper opp gassen forsvinner lyden. Kan den relateres til hjullager? Den forsvant ikke helt når jeg byttet lager, men nå har den derimot blitt mye sterkere igjen og jeg hører den godt hele veien fra 1. til 5. gir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.