Anbefalte innlegg

Hei, faren min har en 2000mod caravelle t4 2.5 tdi, bilen hadde for ca 1 år siden motor havari der regg reima røk. Bilen ble nylig reparert der det ble satt på en brukt topp på den, bilen starter og går men den har ikke noe drag virker som om turboen ikke er med man hører ikke at turboen går. Er det noen av dere som kan vite hva dette kommer av ? prøvde å ta diagnose på den med vagcom men den greier ikke å lese av feilkoder på motor, står bare n/a.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stått 1 år? Har toppen vært demontert i lang tid eller er den tatt av og ny satt på i samme operasjon. Grunnen til spørsmålet er om dysene har liget lenge i friluft, da blir de ødelagt.

Er det proffe folk som har timet opp veiv mot kam og veiv mot pumpe?

Er den brukte toppen garantert fri for havari? Har man ikke god peiling og inspiserer nøye risikerer man å montere på topp som har vært med på havari og ikke tetter skikkelig på en eller flere eksosventiler.

At turbo ikke lader trenger ikke bety at turbo er dårlig, men at motoren ikke får rett mengde og godt forstøvet diesel til rett tidspunkt samt nok luft. Dette må til for å produsere nok eksos som i sin tur vil drive turbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stått 1 år? Har toppen vært demontert i lang tid eller er den tatt av og ny satt på i samme operasjon. Grunnen til spørsmålet er om dysene har liget lenge i friluft, da blir de ødelagt.

Er det proffe folk som har timet opp veiv mot kam og veiv mot pumpe?

Er den brukte toppen garantert fri for havari? Har man ikke god peiling og inspiserer nøye risikerer man å montere på topp som har vært med på havari og ikke tetter skikkelig på en eller flere eksosventiler.

At turbo ikke lader trenger ikke bety at turbo er dårlig, men at motoren ikke får rett mengde og godt forstøvet diesel til rett tidspunkt samt nok luft. Dette må til for å produsere nok eksos som i sin tur vil drive turbo.

bilen har stått uten topp over tid, og vi vet ikke om den nye toppen har vært med i havari men den er inspisert og den virket hel og fin. jobben er gort av en kamerat av faren min som er mekaniker på vw nyttekjøretøy, han kameraten har mye å gjøre for tiden så han får ikke sett på den med det første. så prøver lykken å høre med dere her inne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også legge til at glødelampen blinker, om det sier dere noe ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om bremselys virker, virker ikke dette får man heller ikke noe turbotrykk.

Kan være bremselysbryter eller sikring til br.lys

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også legge til at glødelampen blinker, om det sier dere noe ?

Dyse nr 5 med nåleløftsensor som har ligget i friluft og blitt ødelagt kan gi blinkende glødelampe.

Her er eksempel på en som har hatt registerhavari. Her er det veldig tydelig at alle eksosventilene er skjeve, de kan være skjeve uten at det synes så godt i toppen. Da må man se hvor mye ventilene er blankpusset med rundt mønster etter å ha snurret godt når de traff stempel. http://forum.vacn.no/showthread.php?189759-Min-Transporter-T4-2-5-tdi-quot-The-rebuild-quot-(IT-s-ALIVE)&highlight=ventiler

Skulle jeg overtatt en slik bil ville jeg tatt ut dysene, testet kompressjon og testet dysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.