DMF - Symptomer på dårlig svinghjul?

Anbefalte innlegg

Postet visst denne feil.. Vær snill og ikke skyt meg! :(

Forhåndsinformasjon:

Passat B6 2010

3,2 FSI 4motion DSG

Jeg har lenge vært redd for at DSG'n min er dårlig - Når jeg tar av fra stillestående til første, "knaker" det fra drivlinjen. Det samme kan hende om jeg bremser hardt rett etter en aksellerasjon i lave gir.

Om jeg setter kassen i Sport, blir det forværret. Da kjenner jeg det også fra førstegir til andregir. Spesielt under nedbremsing.

Lydene "forsvinner" om jeg er meget forsiktig på gassen når jeg tar av - Jeg kan heller ikke si at jeg merker det om jeg bunner gasspedalen fra stillestående - Men da er fokuset et helt annet sted :)

Problem:

Det var ikke før jeg så denne youtube-videoen at jeg plutselig kom til å tenke på DMF:

Faktisk, så tror jeg akkurat at dette er problemet mitt. Kan for øvrig meddele at motoren vibrer noe jævlig i området 1200-1500rpm.

Siden DSG'n fungerer perfekt ellers, kan jo det tyde på at det faktisk er DMFen som er ryki - Bilen har tross alt gått 223 000 kilometer nå.. Det er vel langt over en DMF's livssyklus?

Hva tenker dere? Hvordan føler man at svinghjulet er ødelagt?

Og hvor får jeg kjøpt nytt svinghjul i OEM kvalitet? Nekter å bygge om til enkeltmassesvinghjul mtp. DSG-kassen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.