Hjemmeservice m/ flush på DSG

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal flushe girkassen, og bytte olje og filter i samme operasjon. Kunne trengt litt hjelp til dette ;)

Først og fremst, må jeg vite hva slags olje jeg kan bruke, og hvor jeg kan kjøpe nytt filter. Jeg må vel ha 12 liter olje for å utføre komplett service med flush av kassen :) Jeg har ikke lyst å kjøpe oljen hos Sulland her i Bodø, for dem har en tendens til å ta litt for mange Norske Oljedollar for varene.. Filteret vil jeg kjøpe der, men så lenge olja har samme spec som "OEM" kan jeg vel bruke hva som helst?

Ellers, ser jeg for meg denne framgangsmåten:

1. Tømme kasse for gammel olje, fylle på ny.

2. Kjøre olja varm (30min til 1 time)

3. Tømme kasse for "flusha-olje"

4. Bytte filter

5. Fylle på ny olje

6. Enjoy?

Er det noe særlig mer man burde gjøre når man først er der nede? Har denne kassen "magneter" i bunnpanna som for eksempel tiptronickassene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den sitter vel i bunnpluggen, den er todelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nivåpluggen sitter innenfor bunnpluggen ja, du bruker en 8mm umbrako for å skru den ut. Husk for all del å skru den inn igjen!

Vet at mange pleier å bruke to filter, da bytter du filter første gangen du tømmer kassa for olje også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

olje på ebay er vel en del billligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.