Hvordan er a8 d3 09 mod?? er det oljeintervall på girkassa på disse osv

Anbefalte innlegg

Tja, hvordan er disse a8`ne fra og med 08- 09---- er det intervall på olje på girkasse osv? Hva med bilen eller er en 3.0tdi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra bil det :) Ikke intervall på kassa, men anbefaler å få tatt et skift når bilen har vippa 100 000km hvertfall. 3,0tdi er jo en fin motor, men har jo de kjente problemene. Manifoldspjeld x2 (kan noen ganger repareres med et par stag til 300,-), tett egr rør (burde programmeres bort), gasspjeld har tippa på en del av de. Greit å finne en med lav km da. Noen har hatt problemet med kjede på rundt 200 000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jeg handla en sånn bil hadde jeg ikke klart å styre unna 4,2tdi da :) Ikke så stor prisforskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan sitter kjedet på disse, lett å komme til? Er det oen fare å kjøpe en som har gått ca 190tusen uten oljebytte på kassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan sitter kjedet på disse, lett å komme til? Er det oen fare å kjøpe en som har gått ca 190tusen uten oljebytte på kassa?

 

Kan risikere at det er en del slitasje på converter hvis det ikke er skiftet olje ..

Skal du bytte kjede på disse er det lettest å ta ut motor/gir komplett. Kjede sitter i bakkant så girkasse må jo også da deles fra motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel zf kasse på disse. Og på det meste av sine kasse har de anbefalt skift på 60 000km.

Men det blir jo stort sett ikke gjort siden vag og andre sier!"evighet"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

handlet bil gått ca 100.000km, firma jeg kjøper hos leverer bilen på møller for oljebytte med filter på kassa før jeg får den.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurt å bytte olje! Og anbefaler også å oppdatere programvaren til girkassen. Siste software versjon er 4 sist jeg sjekket.

 

Både 3.0 TDI og noen 4,0/2 har svakheter med dysene. Merkes med hvit røyk fra eksos og startvansker når den er varm.

Ellers er det kjempe gode biler som er en fryd å kjøre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.