#1 Skrevet Desember 5, 2014 (endret) Hei. Trenger virkelig hjelp nå! Probleme låter som følger! Jeg har en Audi 90q med aan motor, hansenmotorsport Alu svinghjul, kep sinter lamell og vanlig s4 trykk plate. Dette oppsettet har funka smertefritt med 01A gir kasse. Men problemet starta når jeg bestemte meg for og bytte ut 01A kassa med 01E. Jeg bytta kassa til 01E skrudde driten sammen (har selvfølgelig brukt alt man trenger for å bytte til 01e ny mellomaksel, rs2 giroverføring osv!) Og Lufta clutch'en. Men under luftingen merket jeg at clutch pedalen ikke gikk i "bunn" lufta mer men samme problem! Men når skruen på slaven er "åpen" går pedalen i bunn. Men med en gang det er trykk på systemet stopper pedalen halvveis. Tenkte med en gang defekt master. Men den var ok. Sjekka slaven den var ok, og nesten helt ny. Lufta og lufta men pedalen gikk fortsatt ikke lenger inn en halvveis. Pedalen er fysisk umulig å trykke helt i bunn. Ga faen å prøvde å kjøre uansett, men merket fort at ting ikke var som det skulle. Når jeg sto stille med clutch'en "inne" gikk bilen frem over. Kjørte hjem å lufta mer. Men ingen forbedring. Og til slutt knakk stage til masteren som sitter på pedalen. Da blei bilen bare satt i garasjen. Etter noen måneder bestemte jeg meg for og ta svinghjul, clutch pakke og gir kassa (01e) for og oppgradere is bilen litt. Skrudde alle delene av og skrudde det på is bilen. Alle deler ble sjekket. Is bilen er også en 90q men med rs2 motor, dobbeltmasse svinghjul, den spacer mellom motor og gir og 01a. Monterte Alu svinghjulet clutch'en og trykkplate. Fjerna spaceren og satt inn 01e kassa. Satt inn slaven og starta og lufte Men samme problem! Korte trekk svinghjul og clutchpakke funker når jeg har brukt 01a kasse men når jeg bytter til 01e så blir det kødd med clutch pedalen. Slaven er ny (prøvd 2 forskjellige) utløselager nytt (prøvd 2 forskjellige) Alu svinghjulet (enkelmasse) ok, clutch ok, trykkplate ok. Og 01e kassa er en 5 trins fra s4. Problemet kan ikke være luft. Har lufta mye clutch på audi men aldri opplevd dette problemet!!! Er der forskjellig slave på 01A og 01E??? Det trur ikke jeg. Hva er galt??? Hjelp!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2014 Høres ut som slavesylinderen/clutchen butter i noe siden du ikke får trykket inn pedalen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2014 Sikker på at du ikke skal beholde spaceren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2014 Rart at det skulle buttet på to forskjellige biler da? Og det buttet jo ikke før. Rart at det funker når 01a kasse brukes!? Spaceren blei ikke brukt når bilen blei brukt med 01A kasse! Og spacer brukes når det er dobbelt masse! Måtte ikke bruke no spacer når jeg kjørte 01a. Eneste jeg har gjort på begge bilene mine er og bytte til 01E. Og samme problem oppstår! Kjennes ut som det ligger en Stein under pedalen når du prøver å trykke den mer ned enn halvveis! Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2014 Spacer eller ikke avhenger vel hva alu svinghjulet er bygd for. Er offset veiv - kontakt punkt på trykkplata som teller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2014 Ville sjekket om det er forskjell i avstanden på festepunktet mellom slavesylinderen og anleggsflata på girkassa på to forskjellige du har brukt. Kan nok hende Hans er inne på noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...