#1 Skrevet Desember 6, 2014 Om det er noe feil med 4 motion systemet, får man opp noen feilmelding i displayet i bilen da? Har nettop kjøpt den, å skulle leke litt på isen, snudde av ESP, men fikk ikke noe sleng på den, spant på frem hjulene men følte ikke at bak var med, bilen er forøvrig en 2010 modell, er dette riktig eller er det noe feil med haldex systemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2014 Får ikke opp noen feil melding i displayet. Men du skal klare og få ut ræva helt til ESP slår inn igjen, får ikke skrudd den helt av, om du ikke føler at den drar i det hele tatt bak har du nok bare fwd enn så lenge... Sjekk feillager, muligens defekt haldex pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2014 noe er feil, må få lest ut feilkoder. Men sjekk sikringen til haldex. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2014 Å hva koster en haldex pumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2014 4- 5 tusen ca iallefall på haldex 2 da jeg hadde volvo. Men min skoda, nå solgt gikk iallefall 325.000km på org haldex pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 6, 2014 Nei tja, alt fra 2-3-4 tusen ca. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 6, 2014 Prøvd å finne den, men står ingen ting i noe bøker i bilen, hvilken sikring er det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 6, 2014 Får se om min vag COM leser denne bilen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 6, 2014 min hadde samme sikring som instrumentpanelet, så om det er noe slik på din bil så hadde du nok merket det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 6, 2014 Hehe da er det ikke den for det virker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 6, 2014 Ikke verre enn å stå på snø og ta klampen i bunn så ser du bare om bakhjulene også spinner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 6, 2014 Om det er pumpa, vil den dukke opp på Feil lagret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 6, 2014 ja, det burde den om den er helt defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 6, 2014 Får som regel feil på pumpa - mekanisk feil. Men gjer som Jan Aimar sier, klampen i bunn på glatt underslag og se om bakhjula også spinner. Sjekket service historikk på bytte av olje på haldex ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 6, 2014 Service historie sier ikke noe om det tror jeg, klampen i bånn på glatt underlag = hjul spinn på framhjulene, bilen har gått 75000km og alt av service er utført hos møller, sånt skal vel ikke skje på en så ny bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 6, 2014 Haldex'n din virker ikke. Skal skiftes olje på haldex på hver 60 000km. Se i boka om det er krysset av for skifte av olje på haldex. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 6, 2014 👌 da sjekker jeg det, om det ikke er gjort å pumpa er deffekt, har møller noe erstatnings ansvar overfor dette da, regner med at det er grunen til at pumpa evt ryker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 6, 2014 Haldex olje ble skiftet på 60000 så, får se hva Feil lagret inneholder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 6, 2014 Fikk opp en feil på 22, lagret feil koden slettet den å den kom ikke tilbake, heller ikke etter en prøve tur, å virker som det er i orden igjen nå, stoppet i en islagt bakke å starter med litt hjul spinn men ikke noe voldsomt til piggfrie dekk å være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 6, 2014 Legger ut hele feil teksten senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 6, 2014 Den kom tilbake etter jeg stoppet bilen og startet igjen, er vel dette som er haldex pumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 6, 2014 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02248 er ikke pumpa du har feil på.. http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_11959.html sensor inne i den som kan byttes virker det som. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 6, 2014 Ja så den når jeg søkte, men ble ikke ikke så mye klokere, er dette haldex styringen som må skiftes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 6, 2014 Er nok haldex kontrollerer din som er defekt. Er en ventil som sitter inni kontrollerer som er defekt, og denne kan ikke skiftes ut. Derfor får du mekanisk feil. Har skiftet et par sånne på nyere passater, senest på en alltrack drosje som var gått 180 000km ca. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 6, 2014 Æsj da, men hva koster en sånn reprasjon Roger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...