#26 Skrevet Desember 6, 2014 Den koster noen kr... Men husker ikke, var fremdeles garanti på den alltracken. Men om du finner delenr så finner du den nok billigere på nett enn møller. Prøv taxfree tråden her på forumet Men om du akkurat har kjøpt bilen, så er det lov og si fra til selger da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 6, 2014 Har hatt den i 15 dager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 6, 2014 Lov og klage da, privat eller firma ? Uansett så har man kjøpsloven, dette er jo en stor mangel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 6, 2014 Er privat dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 6, 2014 Bare og kontakte selger og forklare saken, men gjør det på en ordentlig måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 6, 2014 Ja er nok nøtt til det, må legge dette frem å se hva han sier og hvordan han forholder seg til dette, hva kan man forvente seg i en sånn situasjon, at man deler regning eller tidligere eier burde ta den Edit for at denne skal skiftes må man ut med noen drivaksler da? Å om du ser på bildet, så får jeg opp en syk km stand på denne kan det være riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 6, 2014 Kan jo være han vil være grei og dekke delen ? Eventuelt dele regningen på verksted ? Km stand er feil, sett dette før, er en bugg i vagcom som gjør dette. Ingen akslinger må ut, men boksen er litt vrien og bytte og kontaktene kan være litt vonde og få av (mye møkk og grus kan gjøre dem vonde og få av) Noe Haldex olje renner ut, så man må ha på ny olje også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 6, 2014 Så dette er en typisk 10k repsjon på møller eller snakker vi 20k 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 6, 2014 Tipper mer 10. Sånn ca. Kanskje litt under. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 6, 2014 Okey dette er vel ikke en del man kjøper brukt hahahahahah 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 7, 2014 Kjøper ikke brukt, men oppgradert http://www.hpamotorsports.com/product_haldex.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Desember 7, 2014 Hva er forskjellen på denne å orginal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Desember 7, 2014 Fordeler mer krefter bak, kjappere. En anbefalt oppgradering! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Desember 7, 2014 Men hvilken skal jeg ha av disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Desember 7, 2014 Tenkt på slik jeg også, men ser ikke helt vitsen når man ikke får skrudd sv ESP helt. Har lik bil som deg Anders bare at min er 09 modell. Syns 4wd'n fungerer helt fint, er ikke Quattro så klart, men det greier seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Desember 7, 2014 bare sånn for å skyte inn ang dette med at du ønsker å reklamre ovenfortidligere eier på dette. du burde jo sjekka at 4x4'n fungerte før du kjøpte bilen?. blir jo selvsagt et tvilstilfelle om tidligere eier var klar over dette selv eller ei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Desember 7, 2014 bare sånn for å skyte inn ang dette med at du ønsker å reklamre ovenfortidligere eier på dette. du burde jo sjekka at 4x4'n fungerte før du kjøpte bilen?. blir jo selvsagt et tvilstilfelle om tidligere eier var klar over dette selv eller ei.. hvordan sjekker man dette evt ved en prøvekjøring, med en evt eier med i bilen uten snø på veien?. Har selv vært med å prøvekjørt bil, og er ikke alltid like lett å få testet 4wd om bilen evt skal være like ren osv når man kommer tilbake ved sommerføre. Samme med ac på vinteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Desember 7, 2014 bare sånn for å skyte inn ang dette med at du ønsker å reklamre ovenfortidligere eier på dette. du burde jo sjekka at 4x4'n fungerte før du kjøpte bilen?. blir jo selvsagt et tvilstilfelle om tidligere eier var klar over dette selv eller ei.. Vet du er sterk motstander av privat reklamasjon, men hvordan vil du teste4x4 når det ikke er glatt? Kan ikke akkurat ta bilen ut på plenen til selger og frese den opp for å sjekke [emoji31] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Desember 7, 2014 Kjøpte bilen i som sagt for 15 dager siden å da var det ikke snø eller is i Oslo. Burde selvfølgelig sjekket med vag com, men det fikk jeg desverre ikke gjort, er selvfølgelig surt nå i ettertid, men det lite å få gjort noe med nå, jeg er forberedt på å ta hele regningen selv, men har sendt en mail til tidligere eier å forklart situasjonen, så får jeg se hvordan han responderer på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Desember 7, 2014 Siden jeg har funnet ut hva som er feil, så må jeg jo utbedre det, har ikke anledning til å gjøre dette selv, ville dere brukt møller på dette? Eller funnet et annet verksted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Desember 7, 2014 Vet du er sterk motstander av privat reklamasjon, men hvordan vil du teste4x4 når det ikke er glatt? Kan ikke akkurat ta bilen ut på plenen til selger og frese den opp for å sjekke [emoji31] jekk opp fronten..... men, jeg forstår at jeg er den eneste som synes det er for lett å kjøpe bil, og senere skylde på tidligere eier fordi man ikke sjekka skikkelig ved kjøp av bil men, dette blir OT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Desember 7, 2014 Siden jeg har funnet ut hva som er feil, så må jeg jo utbedre det, har ikke anledning til å gjøre dette selv, ville dere brukt møller på dette? Eller funnet et annet verksted Er litt køddent om man ikke har tilgang til løftebukk, og enheten sitter litt køddete til med tanke på kontakter osv. Ville latt møller tatt jobben så da vet du at det blir faglig utført med tanke på fylling av rett mengde haldex olje og tilpasning av ny enhet. Men, kan jo hende at selger er med på og spleise på reparasjonen. Forresten når er bilen din førstegangs regga ? Er 5 års reklamasjonsrett som du bør undersøke med Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Desember 7, 2014 Ja bilen er regnet i mars 2010:( så den hadde bare 3 år kom ikke dette i 2011 med 5 år, ja får se hva selger sier, blir nok ei løsningen på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Desember 7, 2014 Selv om du bare har 3 år garanti, så har du lovfestet 5 år reklamasjon. Dette gjelder da deler som har forventet levetid mer enn 5 år, noe Haldex enheten har. Kontakt møller i morgen så får du en time der de bekrefter problemet og får fikset det Edit: Dette fikser de nesten helt sikkert kostnadsfritt for deg 👍 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Desember 7, 2014 5 år på dette, og bilen har jo fulgt service intervaller og oljen er byttet på 60. Jeg mener og tru du har en sterk sak her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...