dunkelyd i orginale bassen når jeg skrur på spilleren. audi s4 b5

Anbefalte innlegg

Hei!

Har byttet ut den orginale spilleren i bilen min mot en ny spiller med dab og blåtann, men når jeg skrur av og på spilleren uavhening om det er med tenninga eller ikke så kommer det en fæl dunkelyd fra bassen baki.. Det er et orginalt bose anlegg som sitter i bilen.

Jeg har også en adapter som jeg må ha for at anlegget skal fungere. den trenger pluss og jord. Pluss har jeg tatt fra den gule ledningen inn på spilleren(går på tenninga) og minus har jeg henta i chassi på spilleren.

Noen som har noe peiling på hva det kan være? trodde det var jordinga som gjorde det så prøvde en annen plass, men det hadde ikke noe å si...

Audi spiller (1).jpg

Audi spiller (2).jpg

Audi spiller (3).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan svare på dette? og om det er bra for bassen i det heletatt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Somregel potensialforskjell mellom spiller og forsterker, prøv å strekk en ledning direkte mellom spiller og forsterker å se om det gir seg;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ingen forsterker baki der.. så litt usikker på hvor jeg skal jorde : klø :

Har også det problemet med at spilleren ikke lagrer instillingene mine. Hver gang jeg skrur av spilleren og så på igjen er det samme instillinger som da den var ny. : bh :

IMG_1239.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ofte to kabler du kan bytte mellom inn til spilleren som gjør at den alltid har strøm, slik at den lagrer innstillinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, veit det.. men har prøvd på rød som alltid har spenning og gul som er styrt av tenninga. Men hvis jeg bruker den røde så vil bassen alltid ha spenning og da vil vel batteriet mitt bli strømtomt ganske ofte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at du har en med konstant spenning og en som er styrt av tegninga koblet til samtidig, slik at spilleren ikke er på, men har strøm når tenninga er av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bytte om styre strøm og fast strøm ved bruk av uorginal spiller i vag. Usikker på hvor forsterker sitter i avant, men på sedan sitter den på venstre side bak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har du koblet remoten til forsterkeren? er den koblet på remote-utgangen på spilleren, eller på tenningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at du har en med konstant spenning og en som er styrt av tegninga koblet til samtidig, slik at spilleren ikke er på, men har strøm når tenninga er av.

Skjønner ikke helt hva du mener...

Men spilleren får jeg ikke gjort så mye med. Den har jo alle ledningen inn på seg via en kontakt. Den adapteren må jo kobles via tenninga?, ellers så vil jo bassen trekke strøm hele tiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har du koblet remoten til forsterkeren? er den koblet på remote-utgangen på spilleren, eller på tenningen?

Det er en orginal basser så jeg bruker en slags adapter for å kunne koble med på de orginale kontaktene. Så da må jeg vel ikke ha noe styrestrøm til forsterkeren?

Så remote-utgangen er ikke i bruk altså

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bytte om styre strøm og fast strøm ved bruk av uorginal spiller i vag. Usikker på hvor forsterker sitter i avant, men på sedan sitter den på venstre side bak

Hvis du ser lengere opp så har jeg bilde av forsterkeren. Den sitter på venstre side baki. Men det er jo bare to kontakter der... så jeg veit ikke hvor jeg skal koble meg på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må krysse den røde og gule ledningen. På ledningsnette som kom med spilleren er det kabelsko på disse ledningene. Disse mye du bytte om på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må krysse den røde og gule ledningen. På ledningsnette som kom med spilleren er det kabelsko på disse ledningene. Disse mye du bytte om på.

okei! men skal jeg bytte plass så rød blir på gul og gul på rød? eller skal jeg bare legge en liten lask mellom den gule og den røde ledningen?

Skal minnet bli lagret når jeg har gjort dette, eller blir dunkelyden i bassen borte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du skal bytte plass. Gul ledning skal sammen med rød, og rød ledning skal sammen med gul.

Minnet skal bli lagret når du gjør dette.

Den blå ledningen på modulen skal fortsatt være sammen med den ledningen som gir strøm når tenning settes på, eventuelt Remote utgang på spiller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, skal prøve i mårra.

Men du har ikke noe forslag til dunkelyden i bassen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du skal bytte plass. Gul ledning skal sammen med rød, og rød ledning skal sammen med gul.

Minnet skal bli lagret når du gjør dette.

Den blå ledningen på modulen skal fortsatt være sammen med den ledningen som gir strøm når tenning settes på, eventuelt Remote utgang på spiller.

Takk for hjelpen! det fungerer nå :)

Mangler bare den dunkelyden når jeg skrur på spilleren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.