Hvor skal jeg kjøpe veivaksel? 1,9 tdi 2008 mod

Anbefalte innlegg

Trenger en veiv til 2008 mod , 1.9 tdi. motorkode BXE : bh :

Siden det er lørdagskveld og Møller ikke har åpent . Lurer jeg på om noen har noen tips, på hvor jeg kan kjøpe....og om noen vet pris.

Shortblock , er også en mulighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tviler på at du har lyst å kjøpe veiv på møller altså.

sjekk huggeri / finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det "bare" er skadde lagerbaner kan du vurdere å slipe den og bruke overdim lager.

Ellers er det lurt å finne ut hvilke andre motorkoder som har lik veiv, da det vil øke sjansene til å finne.

Nypris orginalt gjør det som regel lønnsomt å tråle huggere i Sverige og Tyskland også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veiva er for skadd til å slipes.. Tenker mest på shortblock, da jeg ikke vil ha orginale råder. Men finner jeg ei veiv, så kjøper jeg. Mange selger hele motorer .... og da er det fristende og legge penger i brukt/ny veiv , og nye lager & råder istede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan svare litt på meg selv:o Veiva på Møller ,koster alt for mye.

Ellers, vanskelig å finne andre som leverer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Takk for innspill... så hvis jeg forstår rett , så er det samme veiv i ; bxe & bls motor da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer ja, og enda flere koder også tydeligvis. Også BDF, BXF, BDJ, BST, BSU og sikkert mange flere... Det finnes mange forskjellige koder på motorer som kan være tilsvarende, fordi det i blant brukes forskjellige koder alt etter hvilken bil motoren plasseres i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer ja, og enda flere koder også tydeligvis. Også BDF, BXF, BDJ, BST, BSU og sikkert mange flere... Det finnes mange forskjellige koder på motorer som kan være tilsvarende, fordi det i blant brukes forskjellige koder alt etter hvilken bil motoren plasseres i.

Søke med orginaldelenr er jo safe. Men ikke mange sider som har den funksjonen.

Linken til Delebil.no.... manglet delen (kansje solgt ) ?? så jeg leter vidre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet veiv..: smil : Dem hadde på ebay i Tyskland & delemotor i Sverige.

Har du tid ,finner du tilslutt. Men for dyrt å kjøpe hoggebil i Norge , til 10 - 20 tusen. Tydelig ikke noe moro å ha motorkode BXE, skal man tro div forum.

Men nå blir det ordning.

Kunne selvsagt kjøpt bytte-overhaldtmotor , til 30 tusen i Sverige. Men d ble ikke det no. Bilen har for lav salgsverdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.