Ettermontering av hengerfeste på Passat 3C R-line?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skulle gjerne ettermontert hengerfeste på bilen min.

Det er en Passat 3C R-line, med 3,2 motoren. I brosjyren står det at R-line pakken ikke kan kombineres med hengerfeste - Er det dermed umulig for meg å ettermontere, selv om jeg finner en komplett ramme som bare skal skrues fast?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan montere hengerfeste på biler med r-line fanger bare at man må gjøre noe med nedre leppa bak, skjære hull til kula og litt til kontakten.

Også må man strekke ledninger helt frem og kode inn hengerfeste med diagnose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Jeg fant et elektrisk utfellbart - Trenger jeg modifisere bakfangeren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke problemet med dette. Jeg har tenkt å montere dette selv, hengerfeste kan man kjøpes her bla. Og man får ny R-line leppe med utsparing til hengerfeste på møller til denne bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, åssen ellers skal kula få plass når du svinger den ut ? :)

Se bak på bilen din så forstår du hva jeg sier.

Ligger mange 3c'er på finn med r-line bakfanger med hengerfeste.

Enten må du kappe i leppa du har eller så må du bytte den ut til en som er beregnet for bil med hengerfeste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor koster det egentlig 16 tusen for å få gjort dette, tar verkstedet godt betalt for hengerfestet eller er det mye jobb med det elektriske\programmering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både og.

Pris hos merkeverksted på hengerfestet er med GOD avanse. I tillegg er det mye monteringsarbeid, både elektrisk og mekanisk. Vi fikk ettermontert hengerfestet på vår 2014 Touran arbeidsbil, og det var nesten et dagsverk hos Sulland Bodø. Klart, man skal jo av med bakfanger, installere bøylen m/feste, modifisere bakfanger, trekke kabler, spleise dem inn i ledningsnettet til bilen, installere bakfanger, reprogrammere bilen osv. Det kostet 12 000 for oss. Hvis dem har timesrate på 1200kr, blir det 9000kr i arbeid, pluss 3000kr i deler. Vil tro at det er noe av det samme på avtagbart hengerfeste, men 4000kr mer i deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 10500kr bare i deler for å få hengerfeste på Passat r-line. Så ikke så rart det blir dyrt da med flere timers montering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.