Bytte av klimastyreenhet A8 -03

Anbefalte innlegg

Har satt inn en brukt klimastyreenhet, å får opp feilkode på component protection. Kan dette løses med bruk av wow-utstyr, eller må jeg på merkeverksted ? Har også feilkode på begge fotbrønnvarmerne til varmen bak, må disse være i orden for få grunninnstilt/åpnet klimaanlegget ?

Nic

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den ikke lar seg åpne, er den da defekt ? Vil den legge feilkode på defekt styreenhet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å være noe feil med fotbrønn elementene.

Disse elementene har jeg måttet skifte ut,og tror selv det er svakhet med disse elementene.

har hørt d er mange som sliter med samme problem.

Fikk nesten brent opp sikringsholderen p.g.a kortsluttning i venstre element

den nye klimakontrollen kan være kodet for uten fotbrønnelement.

jeg har også byttet kontrollen og måtte til møller for å låse opp comp beskyttelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan føtbrønnelementer kodes inn, eller må jeg kjøpe nytt panel ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har verkstedet prøvd å åpne enheten. De har flyttet over hidden fra den orginale til donoren, og får beskjed om at det var i orden. Men, den vil ikke starte opp. Når det leses ut fra den donorenheten, kommer det opp samme softwareversjon og kode som på den orginale. SVersjon 0190 og SCode 4219. Hvorfor vil den ikke starte opp ?? Det ligger noen feilkoder på bla fotbrønnelementene, basic settings og temp sensorblower sporadic. Må disse rettes opp før den vil starte ? Den starter opp i 3 sek når tenning settes på, men det gjorde den før kodingen også. Må det hentes koder på nett, eller er det nok å skrive over fra den gamle ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken verksted har du brukt.

er bare møller som kan låse opp styreenheten online.

du må få kodet den nye styreenheten riktig.

om du ikke har ettermontert noe,så er det bare å bruke samme kode som den gamle.

om det ligger inn feil,skal ikke bety noe for å starte opp klimaet.

har selv byttet å fått låst opp brukt styreenhet,å det funket som bare d.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Så den må låses opp først, og så kodes som den gamle ? De har fått lagt inn samme kode når det leses ut, men da kan det være at c protection ennå er aktiv.?

Har brukt et verksted som har VAG utstyr, men det er ikke et Audi merkeverksted.

Snakket med Audi-verkstedet her på Mo. Virket som om de ikke hadde hørt om at komponenter kunne bli låst eller hvordan de låse opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uhørt om de ikke vet at komp beskyttelsen må deaktiveres online om de er audi verksted.

alle nye og brukte styreenheter er låst på stort sett alle vag og audier fra 03.

jobben tar ca 10 min å koble seg opp online!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet var at det ikke ble varmt i bilen selv om det stod på Hi. Kan det være mulig at det vil hjelpe å bytte klimastyreenhet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest av feilkoder egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Lå feilkoder på begge fotbrønnvarmerne. Disse har jeg nå byttet. Har også byttet en stillmotor til Centre vent control motor -V102-, da forrige eier sa at det kunne være denne. Ble ikke bedre. Fikk så nytt brukt kontrollpanel. Dette skulle jeg få låst opp i dag, men timen hos Sulland ble utsatt til i morgen. Lå ikke feilkode på den forrige. Nå ligger det feilkode på component protection og grunnistilling ikke utført. Håper dette kommer i orden i morgen.

Det lå feilkode på grunninstilling ikke utført på det orginale klimapanelet, men Merkeverksted fikk ikke utført grunninstilling pga feilkoder på fotbrønnvarmere...sa de. Skal det la seg grunninnstille selv om det ligger feilkoder ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må være uten feilkoder for å få grunninstilling utført ja mener jeg. Denne bilen du kjøpte fra en i klubben med kompressor på?http://forum.vacn.no/showthread.php?268591-03-Audi-A8-4-2-Kompressor La en tråd om bilen:)!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er den bilen.

Kjøpte brukte fotbrønnvarmere på ebay. Den legger endea kode på den ene jeg monterte, kan vell være defekt... Er det noe garanti på ting kjøpt på ebay ? Kan det være noe annet som gjør at det legges feilkoder på disse ? Huff huff....

Håper component protection kan fjernes selv om det ligger en feilkode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på fotbrønn har ingen forbindels med grunninnstillingen å gjøre.

Det har jeg selv erfart:)

Som jeg har nevnt tidligere,så er disse pdc elementene ikke noe tess.

Har kjøpt brukt jeg også,men har måttet byttet igjrn på den ene siden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foresten kjempe cool bil:)

Her har du jo alt som trengs:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt litt på problemet ditt:)

Tror ikke klimapanet er årsaken at du ikke får varme i bilen.

kan det ikke være så enkelt som termostaten som ikke åpner seg?

Blir vannet varmt i radiatoren?

Sirkulasjonspumpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Er det ikke varme i det hele tatt, null nada?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått åpnet klimaenheten, men det blir ikke varmt. Kun en yderst liten lunk kan kjennes etter å ha kjørt en god stund, men det kan like gjerne være strålevarme fra motoren... Motor får driftstemp, og holder seg fin der. Kjenner på slanger oppe i vannhuset at slanger inn på den ventilen der blir varm, men litt usikker på om retur blir tilstrekkelig varm. Vannpumpe skal være byttet samtidig som registerreim, det er sagt ble byttet ved 167000 km. Den er nå gådd 192000 km. Ble også sagt at varmeapparatregister er byttet for 2 år siden, men kan de ha blitt tett ? Kan det være dårlig sirkulasjon ? Ingen feilkoder på de ventilene oppe i vannhuset. Hva kan det være, blir gal !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termostat!

Den skal åpne seg når vannet blir varmt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant foresten ut feilen med bremselyset.

se tråd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville åpnet de to ventilene i vannhuset og gjort de grundig rein. Gjorde dette på en A6 jeg hadde tidligere. Der forsvant varmen plutselig noen ganger og kom igjen etter en stund. Null problem etter jeg gjorde rein de ventilene. Kjapt gjort og lett å komme til, så jeg ville gjort det om du er tom for forslag, så får du utelukket de hvert fall, eller i beste fall fikset problemet:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke motoren gådd på kok om termostaten ikke åpner ?

image.jpg

Er det denne du mener jeg må gjøre reint ? Tar jeg den bare ut og spyler gjennom den, eller må den åpnes/demonteres ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.