Bytte av klimastyreenhet A8 -03

Anbefalte innlegg

Sålenge motor temp er ok fungerer kjølevannstermostaten slik den skal.

Den delen ja, du åpner opp så du kommer til i vannkassen og tar av de to runde lokkene. Der sitter to magnet sylinder ventiler. Demonter slik at du husker rekkefølgen og gjør godt rent med wd40 el. og fille/papir. Jeg kunne nesten ikke se noe rusk men det var nok til at det ble tregt å stoppet opp. De beveger seg som et stempel i en sylinder og regulerer varmtvannet inn til klimaanlegget. Krysser fingre:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel oppe der du kan lufte kjøleveske systemet også, verdt er forsøk det og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips.

Vet du om de ventilene la feilkode pga at de gikk treigt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke feilkoder. Måtte bare være litt Mcgyver når jeg ble nok irritert på å plutselig miste varmen på langtur om vinteren: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte frostveske. Hva er enkleste å mest effektive måte å få ut mest mulig på, samt få spylt med vann ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpne slange ved laveste punkt. Både før og etter radiator.

Når du har tappet av kjøleveska fyller du på med vann i tanken og kan samtidig knuse en tablett med oppvaskpulver å ha oppi.

La dette stå å gå til termostat åpner og etterfyll med vann. Når det har stått å gått litt kan du tappe av igjen og fylle på en ny runde med rent vann for å få ut all såperestene. Gjenta dette gjerne to ganger til termostat åpner seg (for å skylle hele systemet)

Bland så opp riktig forhold kjøleveske å ha i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.