#26 Skrevet Januar 15, 2015 (endret) Sålenge motor temp er ok fungerer kjølevannstermostaten slik den skal. Den delen ja, du åpner opp så du kommer til i vannkassen og tar av de to runde lokkene. Der sitter to magnet sylinder ventiler. Demonter slik at du husker rekkefølgen og gjør godt rent med wd40 el. og fille/papir. Jeg kunne nesten ikke se noe rusk men det var nok til at det ble tregt å stoppet opp. De beveger seg som et stempel i en sylinder og regulerer varmtvannet inn til klimaanlegget. Krysser fingre:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 15, 2015 Er vel oppe der du kan lufte kjøleveske systemet også, verdt er forsøk det og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 15, 2015 Takk for tips. Vet du om de ventilene la feilkode pga at de gikk treigt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 15, 2015 Jeg hadde ikke feilkoder. Måtte bare være litt Mcgyver når jeg ble nok irritert på å plutselig miste varmen på langtur om vinteren: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 19, 2015 Skal bytte frostveske. Hva er enkleste å mest effektive måte å få ut mest mulig på, samt få spylt med vann ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 19, 2015 Åpne slange ved laveste punkt. Både før og etter radiator. Når du har tappet av kjøleveska fyller du på med vann i tanken og kan samtidig knuse en tablett med oppvaskpulver å ha oppi. La dette stå å gå til termostat åpner og etterfyll med vann. Når det har stått å gått litt kan du tappe av igjen og fylle på en ny runde med rent vann for å få ut all såperestene. Gjenta dette gjerne to ganger til termostat åpner seg (for å skylle hele systemet) Bland så opp riktig forhold kjøleveske å ha i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...