#1 Skrevet Desember 8, 2014 Heisann, er ny her og nå har jeg et problem. når jeg skulle kjøre hjem fra stasjonen i dag, merket jeg at bilen var max senket på den ene siden foran. kan tyde på at den var fryst fast på lavest nivå. men dette finner jeg også litt snodig for da jeg parkerte den i dag tidlig var ingenting unormalt, altså normal høyde. men når jeg skal hente bilen subber skvettlappen langs asfalten og det er så vidt jeg kan svinge uten at hjulet kommer borti hjulbuen. hva kan det komme av at den plutselig blir max lav i ene hjørnet. kan fjæra være knekt ? da må den i så fall ha knekt rett før jeg parkerte. skal sies at jeg ikke turte kjøre bilen hjem, da jeg må passere opptil flere fartsdempere på veien. Håper på mange spennende svar. Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2014 Først og fremst greit å få med hvordan bil dette gjelder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2014 Knekt fjær (eller defekt ledd/hoppet av kula) Hvis det skulle ha kommet så mye vann inn i demperen at den har fryst så ville vel dette ha sluppet etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2014 Vert borti at kaputt demper med trolig mye kondens /vann i seg har frosset fast. Men da snakker vi 86 modell japse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2014 som jeg skriver i overskriften er det audi a6 Quattro 02 mod avant 2,4 bensin. Tror disse heter C5. arrester meg gjerne hvis jeg tar feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2014 Frøs faktisk fast på en 98mod bmw e39 en kompis hadde, men da i normal høyde. Men tror den ble lav når fjæringen ble komprimert og ikke gikk ut igjen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 10, 2014 Saken er løst. jeg fant en bit av fjæra under bilen. så da er det ingen tvil, og bilen er på vei til verksted. Bør jeg bytte begge fjærene foran når jeg først har bilen inne ? Takk for alle innspill. Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 10, 2014 yess. alltid anbefalt å bytte slike ting i par (samme med andre forstillingsdeler) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...