#1 Skrevet Desember 9, 2014 Hei. Golfen mister plutselig oljetrykket. I kveld har jeg vært på en lengre kjøretur, vil tippe motoren hadde vært i gang i cirka 2timer før den plutselig varsler at jeg må stoppe bilen pga no oil pressure. Stopper bilen, starter den igjen rett etterpå siden dette skjedde for noen uker siden også, men da når bilen var kald, lot den da bli varm og problemet forsvant. Når bilen er startet igjen så går den fint i et par minutter før jeg får samme varsel. Tar da og skrur av tenninga mens jeg ruller bortover, starter motoren igjen og problemet er vekke. Det samme gjentar seg en gang til etter et par minutter. Etter det har jeg cirka 10minutter med motorvei og 3-4 minutter med 40sone før jeg er hjemme. I løpet av det siste kvarteret får jeg ikke lenger varsel om lavt oljetrykk og bilen går helt som normalt! Etter første gangen det skjedde så fikk jeg ikke start på bilen igjen. Men dette er trolig pga at batteriet er dårlig (har mistenkt det en stund) så har derfor ikke vektlagt dette, det var tross alt bare problem den ene gangen og etter at jeg sto stranda i veikanten 10minutter så fikk jeg hjelp av en som kjørte forbi og bilen sveiva fint i gang med startkabler. Hva er eventuelle ting jeg kan sjekke her? tør jeg kjøre til og fra jobb i mellomtiden? Så antydning til oljelekkasje fra påfyllingslokket, kan det føre til trykktap og at varsleren trigges av dette? Tror egentlig at den ikke mister trykk når den varsler siden jeg ikke hører noen endring fra motoren og at varselet ikke returnerer når jeg starter opp igjen. Men har ikke turt å la være å stoppe bilen enda Håper noen kan hjelpe og takker for alle svar. Oljeproblematikk er nytt for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2014 Ødelagt føler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2014 anbefaler en diagnose, siden det kommer og går så er jo dette sporadisk. Sikkert noen i Bergen med vagcom som kan hjelpe deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2014 Har en sånn ulisensiert kabel, fant ikke noe med den, bare et problem med 17948 - Vehicle Speed Signal P1540 - 35-00 - Signal too High Og P1672 som er et problem med ene radiatorvifta. Edit: Skal bytte olje i morgen, plukker med meg en trykkbryter fra mekonomen i dag for sikkerhetsskyld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2014 Skumleste bare innlegget, så ikke at du har peilt olja? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2014 Les hele tråden min, så finner du nok svar. Det er akkurat det samme problemene jeg har hatt, oljetrykksføler og speedometersensor. Oljetrykkssensoren kommer ikke opp i diagnose http://forum.vacn.no/showthread.php?266782-Bruksbil-blogg-Jazzbl%E5-Golf-4-TDI-110 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 9, 2014 Har peila var good! Per: fulgte med din hele veien og er derfor jeg allerede har skaffa ny bryter som blir byttet i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 10, 2014 Oppdatering: Bytta trykkbryter, olje og filter i dag tidlig. Ikke hatt noe tull nå etter 4 mil kjørt i dag. Setter saken som løst hvis det ikke melder seg noen problemer etter nye 3 mil med kjøring i morgen. Hvis det skjer noe i mellomtiden må jeg vel gjøre som Per å gå gjennom halve bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 10, 2014 Var bra det ordna seg så greit for deg. Det hadde det gjort for meg også, om jeg bare hadde fått den riktige bryteren første gangen jeg skiftet den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 10, 2014 Irriterende å få feil deler, vært med på det før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...