#1 Skrevet Desember 9, 2014 (endret) Hei Bil Audi S4 2.2TQ Manuell 1992 Jeg har nylig byttet støtdempere, fjærbeinslager, kulelager, nedre bærearm og endeledd, alt gjelder begge sider og foran. Idag når jeg skulle på 4-hjulskontroll så fikk jeg igjen bilen slik at dekkene kom borti nedre bærearm på begge sider ved nesten fullt rattutslag. De sa at de ikke fikk til å justere camber på bilen. Når jeg kom hjem så jeg at hjulene hadde positiv camber, så dette må jo være noe av årsaken? Legger ved bilder så dere får se Spørsmåler blir hva er grunnen til at de ikke fikk til å justere camber(fikk ikke noe svar av de) og hvilke måter justerer man dette på? (kun på topplageret?) I tillegg ser jeg at de har gått ut ifra Audi s4 1999 1BD på kravene, og noen av justeringene ligger ikke innenfor kravene visst jeg ser korrekt:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2014 Hvordan er bilen å kjøre? Har du fått satt på bærearmene på riktige side venstre-høyre? Nå vet jeg ikke jeg akkurat hvor mye forskjell det utgjør, men de burde jo i det minste legge inn riktig bil ... Camber justeres "enkelt" ved å løsne i de tre muttere på topplageret og dra fjærbeinet mot eller fra deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2014 Bilen er kjempe å kjøre, helt til jeg skal parkere f.eks, eller ta krappe svinger, da hopper den å skurrer fordi hjulet tar borti bærearmen. Er helt sikker på at jeg har satt riktig arm på riktig side ja Visst du ser bilde av topplageret så skal det jo være mere å gå på ? Snodig at de har plotta inn feil bil å, hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2014 leser at camber på min bil skal justeres når bilen står på bakken, hvordan foregår det? Front wheel camber, adjusting Camber is adjusted by repositioning the suspension strut using the slots in the strut bearing (vehicle resting on wheels). - Remove cover. - Loosen mounting nuts (arrows). - Reposition suspension strut in slotted holes. - Tighten mounting nuts. - Check camber value again and correct if necessary. - Check toe, adjust if necessary 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2014 Hva slags s4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2014 Hva slags s4? 2.2Turbo, manuell 92 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...