Anbefalte innlegg

Hei

 

Bil Audi S4 2.2TQ Manuell 1992

 

Jeg har nylig byttet støtdempere, fjærbeinslager, kulelager, nedre bærearm og endeledd, alt gjelder begge sider og foran.

 

Idag når jeg skulle på 4-hjulskontroll så fikk jeg igjen bilen slik at dekkene kom borti nedre bærearm på begge sider ved nesten fullt rattutslag.

 

De sa at de ikke fikk til å justere camber på bilen.

 

Når jeg kom hjem så jeg at hjulene hadde positiv camber, så dette må jo være noe av årsaken?

 

Legger ved bilder så dere får se

 

Spørsmåler blir hva er grunnen til at de ikke fikk til å justere camber(fikk ikke noe svar av de) og hvilke måter justerer man dette på? (kun på topplageret?)

 

I tillegg ser jeg at de har gått ut ifra Audi s4 1999 1BD på kravene, og noen av justeringene ligger ikke innenfor kravene visst jeg ser korrekt:P

20141209_203036.jpg

20141209_203134.jpg

20141209_204519.jpg

20141209_211250.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er bilen å kjøre?

Har du fått satt på bærearmene på riktige side venstre-høyre?

Nå vet jeg ikke jeg akkurat hvor mye forskjell det utgjør, men de burde jo i det minste legge inn riktig bil ...

Camber justeres "enkelt" ved å løsne i de tre muttere på topplageret og dra fjærbeinet mot eller fra deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er kjempe å kjøre, helt til jeg skal parkere f.eks, eller ta krappe svinger, da hopper den å skurrer fordi hjulet tar borti bærearmen.

 

Er helt sikker på at jeg har satt riktig arm på riktig side ja :)

 

Visst du ser bilde av topplageret så skal det jo være mere å gå på ?

 

Snodig at de har plotta inn feil bil å, hehe :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

leser at camber på min bil skal justeres når bilen står på bakken, hvordan foregår det?

 

Front wheel camber, adjusting

 

 

Camber is adjusted by repositioning the suspension strut using the slots in the strut bearing (vehicle resting on wheels).

 

 

- Remove cover.

 

 

- Loosen mounting nuts (arrows).

 

- Reposition suspension strut in slotted holes.

 

- Tighten mounting nuts.

 

- Check camber value again and correct if necessary.

 

- Check toe, adjust if necessary

 

 

 

GetImage.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags s4?

 

2.2Turbo, manuell 92

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.