#1 Skrevet Desember 10, 2014 (endret) Hei godtfolk. Lenge siden jeg har vært på besøk/medlem her. Grunnet familieforøkelse har jeg og fruen gått til innkjøp av en 07 Passat 2.0 TDI 4m med mye koselig ekstrautstyr. Skal ikke snakke så mye om eierskapet fram til idag, det har vært alt annet enn uproblematisk. Har kjøpt inn kabel fra Ross-Tech, og har lekt meg mye med VCDS. Én av tingene jeg savner, er muligheten til å kunne lukke bakluka fra nøkkelen eller bryteren inni bilen. Slik det er nå, så må vi trykke på knappen på bakluka for å få den til å lukke seg. Har søkt mye på nettet, og finner en video på youtube av en kar som har fikset dette på sin 3C, men lurer altså på om noen her inne vet hvor jeg skal lete for å finne dette. Takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 10, 2014 Dette får du hos bilkomponenter: http://www.bilkomponenter.no/products/komfortmodul---fjernapning-av-bagasjerom Heckklappenmodul_VW_Passat_3C_deutsch.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 10, 2014 Finnes det virkelig ingen løsninger på dette ved hjelp av VCDS? Dumt å måtte drive med hardware-mod når alt av kabling allerede er ferdig fikset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 10, 2014 Dette er en 1/2 times enkel jobb! Det fixer du lett......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2014 Finnes det virkelig ingen løsninger på dette ved hjelp av VCDS? Dumt å måtte drive med hardware-mod når alt av kabling allerede er ferdig fikset. Hadde du allerede hatt en modul som støtter dette så hadde det jo vært en enkel jobb med VCDS. Problemet er at du ikke har alt du trenger av hardware(modulen). Enkel jobb for deg, jeg kunne tenkt meg det samme jeg, men da blir det mye kabling osv jeg ikke gidder å begynne med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2014 Okei, stoler på dere gutter. Trodde det kunne la seg gjøre med VCDS i utgangspunktet når man hadde elktrisk bakluke. Takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2014 Det er da ikke mye jobb: les bruksanvisningen, kople sammen 4-5 ledninger, ingen form for programmering nødvendig....... Her er en norsk google oversettelse, absolutt helt uten noen form for rettelser fra min side, så det er jo noen artige setninger:): Installasjonsinstruksjoner bakluke modul http://www.kufatec.de Kufatec GmbH • Dahlienstr. 15 • 23795 Bad Segeberg e-post: info@kufatec.de Volkswagen Passat 3C versjon 1.03 1 Comfort modulfunksjoner • Ved å trykke to ganger lukking eller åpning funksjon av standard produksjons trådløs fjernkontroll lukker bakluken automatisk. omfanget av leveransen • Comfort bakluke modul • Sele • Installasjonsveiledning installasjon av utstyr Å installere bakluken modulen, må du følgende verktøy: • flat skrutrekker (liten) • Torx • Lodding Station • Tape • Alle opprinnelige innstillingene av fjernkontrollen er fullt bevart. • Enkel installasjon, ingen kutting av ledninger er nødvendig 2X Merk: Linjene er trykket med hensyn til terminal. 2 sikkerhet Gratulerer med ny bakluke modulen. Takk for at du velger et produkt av Kufatec GmbH besluttet. Vær oppmerksom på at installasjonen kan oppstå bare i kjøretøy med 12V batteri. Spesielt lastebiler, SUVs og kommersielle dieselbiler inkludert drosjer er ofte med 24V-batterier. I disse kjøretøyene, er ingen installasjon mulig. Når du installerer, må du kontrollere at det ikke er relevant for sikkerheten eller funksjonaliteten til eksisterende kjøretøy komponenter berørt eller skadet. Dette grensesnittet kan kun brukes i kombinasjon med de typer kjøretøy og modell-serier er oppført nedenfor; installasjonen kan oppstå bare for bruk angitt i installasjonsveiledning porter. For skader forårsaket i uforutsette biltyper og modeller av feil installasjon, uegnede tilkoblinger eller installasjon, Kufatec GmbH påtar seg intet ansvar. Vi påpeker at bakluken modulen behandler hiddenene fra CAN-protokollen av motorvognen som er beskrevet nedenfor. Når du installerer grensesnitt er derfor tilgjengelig modell-spesifikke samlede systemet er kjent for oss som produsent av nevnte forsamlingen bare delvis. Derfor, spesielt når endringer innenfor samme modell og samme årsmodell kan ikke garanteres i alle fall, anvendelsen av vår forsamling. For brukervennlighet vår enhetsprodusentens endringer Kufatec GmbH antar derfor intet ansvar. Den Kufatec GmbH påtar seg ingen garanti for at installasjonen av enheten vår er tillatt i henhold til garanti bestemmelsene i enkelte bilprodusenter. Derfor bør du vurdere før du begynner installasjonsveiledningen og garantere bilprodusenten. Produsenten forbeholder seg retten til å endre grensesnittet uten å oppgi grunn. Merk: Hvis du slipper den Bordentzspannung (batteri) er grensesnittet for sikkerhet i en Hvilemodus er lagt til. Å re-aktivere grensesnittet er uatskillelig fra kontakten og aufzustecken igjen. Som et første trinn, kan demonteres slik som vist i figur 1 og 2 viser den øvre panel av Kofferaumes. Dette er for å bli trukket og herauszunehemn ved å trekke nedover. Det bør ikke Verktøy er nødvendig. 3 Videre er den innvendige belysningen skal fjernes. Lirke lampe med en liten flat skrutrekker forsiktig fra sokkelen (figur 3). Fjern den tilsvarende kontakten på innvendig belysning (figur 4). For å oppnå optimal tilgjengelighet i løpet av integrasjonsmodul som plugges inn bilde 5 kan sees fra bakluken motor og fører gjennom åpningen av innvendig belysning. For å gjøre dette trykker spaken på kontakten og ta det bakfra. Bilde 1 Bilde 2 bilde 4 Bilde 3 bilde 6 bilde 5 Installasjon Hein måte 4 Tilkobling av bakluken modulen er levert av totalt fem linjer. I Figur 7 - 10, i Hver linje tilkoblinger vist. For å sikre riktig tilkobling, anbefaler vi begge linjene med en lodde å feste. Fjern litt av kappen av de tilsvarende kjøretøysidelinjene. Etablere en passende loddeskjøt mellom linjene på modulen og linjene av kjøretøyet. Når du har satt opp forbindelsen, er det nødvendig å isolere lodde riktig å bruke en egnet teip. For å sikre at alle fem linjer ble koblet riktig, kan du sammenligne følgende liste: Grønn (grønn) - Grønn (Grønn) CAN Høy - Orange / Grønn (Oransje / grønn) CAN Low - Orange / Black (Oransje / Brun) Rød (Red) - Rød (Red) Brown (Brown) - Brown (Brown) Moduleitung (Loom modul) kjøretøy linje (Loom kjøretøy) - Modulen integrasjon, inkludert installasjonen er fullført. som egnet bolig posisjon for bakluken modul, anbefaler vi hulrommet mellom bakluke motor og headliner. For å unngå slamrende lyder du kan feste modulen med tape. Ved legging av kabel kit må du sørge for at kablene ikke blir klemt eller skadet. Kontroller alle kabler til den eksakte tilkobling og tetthet. bilde 7 bilde 8 bilde 9 bilde 10 Installasjon Hein måte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...