#1 Skrevet Desember 10, 2014 Hallo har ein a4 me frankenturbo, har litt tenningsbank.. Ka så kan gjere det? Ingen feilkoder, og biln går greit. Lest litt rundt på forum men ikkje funne noke relevant. Kan gasspjeldet ha noke og sei? Overfølsom bankesensor? Triggern på svinghjul? Er det noken svakheter på desse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 10, 2014 koss gjennkjenner du tenningsbank? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 10, 2014 Har du software tul Frankenturbo?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2014 ser det på logging av kjøring med vagcom, eller tenningsbank blir vell feil men den retarderer tenninga mykje. nei software fra franken, det har ikkje noke med software og gjere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2014 Så lenge du har korrekt LMM, dyser og bensintrykk (inkl frisk nok pumpe, da Frankenturbo selv anbefaler en litt større en) til software er det noe annet. Få lånt deg en bredbåndslambda å sjekk om det går magert noen plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2014 Ja får vell hive i ei 044 pump .og sjå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2014 Om jeg har forstått det rett så kommer Tenningsbank av at du oppnår maxtrykket for seint i forbrenningssyklusen (grader etter øvre dødpunkt), og gjør at du får ufullstendig forbrenning (de er restgasser i forbrenningskammeret som vil antenne etter maxtrykket er oppnådd. da får du utakt) , som igjen gjør at styreenheten vil forsøke å retardere tenninga for å oppnå fullstendig forbrenning. Jeg ville begynt med å satt på en lambda som Hans foreslår. Da ser du om du har bra forbrenning (mengde fuel). tenningsbank er ikke spesielt gunstig å kjøre med temperaturen blir høyere pga at motoren jobber hardere. sjekk og fargen på pluggene, desse kan gi en god indikasjon på forbrenningen (helt hvite tyder på høy temperatur) Det kan være tenninga er feil, mengde drivstoff og type drivstoff (for lav oktan), kompresjonstrykk, som gjør at du oppnår tenningsbank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 15, 2014 ja får vell bruke romjula til prøving skal bytte bankesensor og triggersensor på svinghjul og gasspjeld i helga så får me sjå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 15, 2014 ser det på logging av kjøring med vagcom, eller tenningsbank blir vell feil men den retarderer tenninga mykje. nei software fra franken, det har ikkje noke med software og gjere Du skriv mykje, kor mykje trekker den. Og kven har tukla på bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 19, 2015 Problem med å starte ved varm motor. Lader sent (litt opp og ned egentlig)! Fikk opp feil på knock sensor.men kom ikke igjenn etter sletting. Bør e bytte både Tempsensor å knock sensor? Pluggene ser fine ut. Lukta litt bensin å såg våte ut. Jager av og til på tomgang. Kan plutselig stoppe. Henger litt av og til når jeg kjører samt gir på. Springer av og til mye på widebåndlambdaen. Når jeg gir på så henger ofte verdien på rundt 14 alikevell om jeg gir på mye så kan den plutselig gå ned.mot 11 når jeg er ferdig å gi på. Ellers ingen feilkoder. Frankenturbo. Pumpa funker å alle slanger skal være tette. Hvor evt kjøpe deler uten å bli ruinert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...