Anbefalte innlegg

Hallo har ein a4 me frankenturbo, har litt tenningsbank.. Ka så kan gjere det? Ingen feilkoder, og biln går greit. Lest litt rundt på forum men ikkje funne noke relevant. Kan gasspjeldet ha noke og sei? Overfølsom bankesensor? Triggern på svinghjul? Er det noken svakheter på desse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koss gjennkjenner du tenningsbank?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du software tul Frankenturbo??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser det på logging av kjøring med vagcom, eller tenningsbank blir vell feil men den retarderer tenninga mykje. nei software fra franken, det har ikkje noke med software og gjere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du har korrekt LMM, dyser og bensintrykk (inkl frisk nok pumpe, da Frankenturbo selv anbefaler en litt større en) til software er det noe annet.

Få lånt deg en bredbåndslambda å sjekk om det går magert noen plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja får vell hive i ei 044 pump .og sjå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg har forstått det rett så kommer Tenningsbank av at du oppnår maxtrykket for seint i forbrenningssyklusen (grader etter øvre dødpunkt), og gjør at du får ufullstendig forbrenning (de er restgasser i forbrenningskammeret som vil antenne etter maxtrykket er oppnådd. da får du utakt) , som igjen gjør at styreenheten vil forsøke å retardere tenninga for å oppnå fullstendig forbrenning. Jeg ville begynt med å satt på en lambda som Hans foreslår. Da ser du om du har bra forbrenning (mengde fuel). tenningsbank er ikke spesielt gunstig å kjøre med ;) temperaturen blir høyere pga at motoren jobber hardere. sjekk og fargen på pluggene, desse kan gi en god indikasjon på forbrenningen (helt hvite tyder på høy temperatur)

Det kan være tenninga er feil, mengde drivstoff og type drivstoff (for lav oktan), kompresjonstrykk, som gjør at du oppnår tenningsbank.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja får vell bruke romjula til prøving :) skal bytte bankesensor og triggersensor på svinghjul og gasspjeld i helga så får me sjå.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser det på logging av kjøring med vagcom, eller tenningsbank blir vell feil men den retarderer tenninga mykje. nei software fra franken, det har ikkje noke med software og gjere :)

Du skriv mykje, kor mykje trekker den. Og kven har tukla på bilen din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem med å starte ved varm motor. Lader sent (litt opp og ned egentlig)! Fikk opp feil på knock sensor.men kom ikke igjenn etter sletting. Bør e bytte både Tempsensor å knock sensor? Pluggene ser fine ut. Lukta litt bensin å såg våte ut. Jager av og til på tomgang. Kan plutselig stoppe. Henger litt av og til når jeg kjører samt gir på. Springer av og til mye på widebåndlambdaen. Når jeg gir på så henger ofte verdien på rundt 14 alikevell om jeg gir på mye så kan den plutselig gå ned.mot 11 når jeg er ferdig å gi på. Ellers ingen feilkoder. Frankenturbo. Pumpa funker å alle slanger skal være tette.

Hvor evt kjøpe deler uten å bli ruinert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.