01336 - data bus for comfort system 004 - no signal/communication aux heater

Anbefalte innlegg

Tok en vagcom scan etter kjøp av a8`n 06 mod. Under aux heater får jeg denne feilkoden "01336 - hidden bus for comfort system 004 - no signal/communication" Men webasto virker iallefall når jeg starter den med fjernkontrollen. Men hva er denne feilkoden? Og hvordan finnet ut hva som er galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto funker med fjernkontroll og starter automatisk når motor er kald, men får ikke startet den via mmi, der vises den ikke i det heletatt. Hvor skal jeg feilsøke evt. er det noe canbus imellom webasto og can bus modul?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hjernen til webasto på selve webastoen? Slik at det er der jeg burde sjekke lednings brudd osv først?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå inn i kanal 7 å aktiver webastoen på mmi.

husk å restarte mmi for å aktivere endringene.

evn se i kanal 8 på vag comen om den er aktvert der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå inn i kanal 7 å aktiver webastoen på mmi.

husk å restarte mmi for å aktivere endringene.

evn se i kanal 8 på vag comen om den er aktvert der.

kanal i hvilken modul? Vært inn i 07 control head, legg til 64 i kanal 11 under adaption for aux heater controls in mmi eller hva det står, men det går ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk det til, nå har jeg aux heater og vent i mmi under setup via klimapanelet, og det funker." Module 08-Auto HVAC > Coding - 07 > Add 2 to the current value"

Men skal det ikke være slik orginalt? Mulig det ikke er det pga import? Så nå kan jeg programmere webasto via timer osv, og ikke bare bruke fjernkontrollen. Feilkoden under aux heater er der fortsatt, vet ikke hva det er. alt funker

http://www.tyresmoke.net/forum/topic/126797-auxilary-heating/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aux heater er i hvertfall et 1000w varmeelement inni dashbordet på VW Golf mk5 plus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har en slik diesel drevet AUX HEATER i bilen min. Finner den i MMI, men bare med valgene OFF/AUTO. Går det an å programere dette slik at jeg kan bruke den uten at motor er i gang og med timer/fjernkontroll? Har en 2009 Audi Q7 som gjerne skulle hatt varme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bygge om til parkeringsvarmer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen kit til slikt??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk til dette på min q7 nå i kveld. Riktig nok varmer den opp motor og coupe, men det gjør da ingenting. Har ikkje fjernkontroll enda, men det får komme senere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk det til, nå har jeg aux heater og vent i mmi under setup via klimapanelet, og det funker." Module 08-Auto HVAC > Coding - 07 > Add 2 to the current value"

http://www.tyresmoke.net/forum/topic/126797-auxilary-heating/

Etter å ha reparert Webasto har jeg fått det samme problemet:

"01336 - hidden bus for comfort system 004 - no signal/communication"

Har vært innom 07 - Control Head -> 10- Adaptation -> channel 11, og lagt til 64.

Har vært innom 08 - Auto HVAC -> 07 - Coding -> original verdi på 0071763, får ikke lag til 2.

Hvilken kode har du i 08-Auto HVAC, med Webasto og klima i MMI ?

Noen som har forslag til løsning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kode: 0071763, gir 10001100001010011 binært

65.536 - Rear Climatronic E265, Heated seat, no ventilation.

4.096 - 8 cyl

2.048 - Diesel

64 - Rear Roller blind

16 - Rear Climatronic Control

2 - Auxilliary Heater, Webasto

1 - alltid satt til "1"

Så 2 er allerede inne.

edit: oppdatering av hva koden betyr.

Ref: http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_10602.html#1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fortsatt feilkoden. Men slt fungerer som det skal. Aner ikke hva den feilkoden er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.