Bytte håndbrekkwire på Passat 2002mod.

Anbefalte innlegg

Bremsene henger seg på av og til, tror det er håndbrekkwiren.

Noen som vet hvordan disse er å bytte? Bilen er en passat stv. 1.9tdi 4motion highline.

Har ikke umiddelbar mulighet til å få bilen på bukk, men vet ikke om dette er helt nødvendig, mye deksler som må av kansje?

Mulig det er caliperene som svikter og, så jeg må sjekke det nøyere ut før jeg begynner :-)

Leste noe om at wirene var trekt i gjennomføringer, stemmer dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk først visuelt at arma på kalipperet følger wiren når du slakker håndbrekket. Er oftere kalipper som tuller. Enten gliderene eller selve klossen som ruster fast der den skal skli fritt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.takk.

Jeg har sjekket wiren og mekanismen på caliperen.

Staget beveger seg fint, og går tilbake til fristilling når brekket er av.

Gummimansjetten rundt bremsesylinderen har sklidd av det indre feste, så sylinderen ligger helt åpent til.

Bremsene hang på litt i dag og, men staget til park.bremsen sto i fristilling, så det virker som det er sylinderen som ikke går helt tilbake etter at bremsene er brukt under kjøring.

Det beste er vel å bytte hele caliperen, så slipper jeg stadig problemer med småting der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.