vurderer kjøp av audi a7 3.0tdi 245hk.

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer nå å kjøpe en audi a7 3.0tdi 245hk. Noe som er verdt og vite om denne?:)

Til nå har jeg lest og hørt bare positive ting om den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frem til 2012 hadde disse bilene "bare" 500 Nm med motorbokstaver CDUC. CDUD motoren som kom i 2012 har 580 Nm. Kjekt å vite :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info! :D tror det blir 2012 eller 2013.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at denne motoren på 3.0 liter er en katastrofe for mange.

Etter 100.000 km begynner ting å skje med kjedestrammere og annet.

Denne motoren blir vistnok brukt av Audi, VW og Porsche.

Sikkert noen her på forumet som har erfart dette på kroppen selv.........

Vorsprung durch Technik!

Noe å lese her: https://www.google.no/?gws_rd=cr&ei=HwLCUu-9Mum04ASQ0IGIBQ#q=audi+3.0tdi+problems

4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at denne motoren på 3.0 liter er en katastrofe for mange.

Etter 100.000 km begynner ting å skje med kjedestrammere og annet.

Denne motoren blir vistnok brukt av Audi, VW og Porsche.

Sikkert noen her på forumet som har erfart dette på kroppen selv.........

Vorsprung durch Technik!

Noe å lese her: https://www.google.no/?gws_rd=cr&ei=HwLCUu-9Mum04ASQ0IGIBQ#q=audi+3.0tdi+problems

Rolig nå ;) For det første så er dette det tidlige 2,7/3,0. Det skjer ikke alle og det er som oftest når man vipper 200 000 at man få noe lyder i kjedet. Men forvarslet kommer jo leeeenge før. Folk som ignorerer rasling. Ja da går det til helvette da :) 3,0 er en fantastisk motor og en av mine favorittmotorer fra Audi!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rolig nå ;) For det første så er dette det tidlige 2,7/3,0. Det skjer ikke alle og det er som oftest når man vipper 200 000 at man få noe lyder i kjedet. Men forvarslet kommer jo leeeenge før. Folk som ignorerer rasling. Ja da går det til helvette da :) 3,0 er en fantastisk motor og en av mine favorittmotorer fra Audi!

Støtter Jan Aimar her. Jeg frekventerer et par tyske Audi / VW forum, og der har jeg ennå ikke sett tråder med gjentatte problemer på den siste generasjonen 3.0 TDI. På den "gamle" 3.0 TDIen er intake manifold flaper og registerkjede en feil som noen får.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo noe satans med kjeder tannhjul og strammere der gitt. Vr5/6 reg kjedet byttet ser/blir en lek i forhold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest en god del om nyere 3.0tdi og til dags dato ikke funne noe negativt om motoren. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest en god del om nyere 3.0tdi og til dags dato ikke funne noe negativt om motoren. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.