#1 Skrevet Desember 12, 2014 Har en litt kjedelig feil jeg ikke finner ut av. Ved lav belastning/motorbrems i turtallsområdet 1800-2200 omdr. er det litt smårykking som kan minne om feiltenning. Har ingen feilkoder. Den siste tiden er det byttet plugger, coiler og LMM. Har renset gasspjeld og sensor og kjørt grunninstilling. Bilen går helt fint ved pådrag og "inspirert" kjøring. Noen som har vært borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 12, 2014 Dobbelmasse svinghjul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 12, 2014 Har ikke snøring på hva som sitter i bilen. Men den kan plutselig bli bra en liten periode før det begynner igjen. Når LMM røk tidligere denne uken og motorlampen var tent var det ingen rykking i det hele tatt. Etter bytte av LMM er rykkingen tilbake, så må nesten være motorrelatert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2014 Da er det motor relatert ja. Orginal eller chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 12, 2014 Det kan jeg heller ikke svare på Har ikke fått logget noe turbotrykk, men jeg syntes den er ganske frisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2014 Etter tips fra klubbmedlem så har jeg skiftet ventilen i vakumsystemet som sitter under innsuget. Har blitt litt bedre, men feilen er der fortsatt. Har funnet ut at jeg har litt trykk i veivhuset (oljepåfyllinglokket danser hvis jeg løsner det). Er det "hockeypuck"-ventilen i bakkant av motor som skal slippe ut trykket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2014 (endret) Etter å ha søkt nettet på kryss og tvers, ser det ut til at litt trykk i veivhus på tomgang er normalt. Jeg har nå byttet den store, sorte ventilen i bakkant av motor, og ting har blitt vesentlig bedre. Den gamle ventilen var full av gugge, og det var også endel i røret som går ned til turbo. Dette skal av og renses grundig. Fikk ikke tatt det ute nå i snøværet Må dog kjøre litt mer før jeg finner ut om den har blitt bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2014 Da har jeg fått kjørt litt mer, og den har blitt vesentlig bedre. Planen nå er å demontere og rense slangene til veivhusventilasjonen/vakumsystemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 19, 2014 I dag ble bilen gradvis værre igjen. Ser ut til at jeg gjorde mer skade enn noe annet når jeg prøvde å pirke ut grums fra røret ned til turbo. Tok av røret i dag, og det måtte bokstavelig talt stakes opp: eek : Renset med bremserems og dro en fille igjennom gjentatte ganger. Er nå god gjennomgang i røret igjen Virker som bilen har kommet seg nå. Anbefaler flere å sjekke dette røret hvis det ikke er gjort noe med det tidligere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...