1.8T BFB, smårykking rundt 1800-2200 omdr.

Anbefalte innlegg

Har en litt kjedelig feil jeg ikke finner ut av. Ved lav belastning/motorbrems i turtallsområdet 1800-2200 omdr. er det litt smårykking som kan minne om feiltenning. Har ingen feilkoder. Den siste tiden er det byttet plugger, coiler og LMM. Har renset gasspjeld og sensor og kjørt grunninstilling. Bilen går helt fint ved pådrag og "inspirert" kjøring. Noen som har vært borti dette før? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke snøring på hva som sitter i bilen. Men den kan plutselig bli bra en liten periode før det begynner igjen. Når LMM røk tidligere denne uken og motorlampen var tent var det ingen rykking i det hele tatt. Etter bytte av LMM er rykkingen tilbake, så må nesten være motorrelatert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det motor relatert ja. Orginal eller chip?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg heller ikke svare på :) Har ikke fått logget noe turbotrykk, men jeg syntes den er ganske frisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter tips fra klubbmedlem så har jeg skiftet ventilen i vakumsystemet som sitter under innsuget. Har blitt litt bedre, men feilen er der fortsatt.

Har funnet ut at jeg har litt trykk i veivhuset (oljepåfyllinglokket danser hvis jeg løsner det). Er det "hockeypuck"-ventilen i bakkant av motor som skal slippe ut trykket? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha søkt nettet på kryss og tvers, ser det ut til at litt trykk i veivhus på tomgang er normalt.

Jeg har nå byttet den store, sorte ventilen i bakkant av motor, og ting har blitt vesentlig bedre. Den gamle ventilen var full av gugge, og det var også endel i røret som går ned til turbo. Dette skal av og renses grundig. Fikk ikke tatt det ute nå i snøværet :)

Må dog kjøre litt mer før jeg finner ut om den har blitt bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått kjørt litt mer, og den har blitt vesentlig bedre. Planen nå er å demontere og rense slangene til veivhusventilasjonen/vakumsystemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag ble bilen gradvis værre igjen. Ser ut til at jeg gjorde mer skade enn noe annet når jeg prøvde å pirke ut grums fra røret ned til turbo. Tok av røret i dag, og det måtte bokstavelig talt stakes opp: eek : Renset med bremserems og dro en fille igjennom gjentatte ganger. Er nå god gjennomgang i røret igjen :P Virker som bilen har kommet seg nå. Anbefaler flere å sjekke dette røret hvis det ikke er gjort noe med det tidligere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.