Anbefalte innlegg

Hei!

Har søkt høy og lavt angående ombygging av originalwebastoen til parkeringsvarmer. Har funnet flere tråder om temaet, men hver gang jeg leter, så mangler selve klimakset; løsning på problemet.

Er det noen her som kan fortelle meg om dette lar seg gjøre uten alvorlige modifikasjoner på bilen, og hvor får jeg tak i det jeg trenger? Tenker at 15-20K til møller er uaktuelt.

Har forøvrig en 2007 Passat Highline med klimaanlegg. Såvidt meg bekjent (etter all søkingen), så skal alle disse bilene ha webasto.

Stusser litt på at jeg ikke får opp AUX-heater på VCDS. Mener å huske at jeg ikke fikk kontakt med kanalen på VCDS, og den kommer heller ikke opp når jeg søker etter feilkoder (se liste under). Skal nevnes at det FORT blir lunk i varmeapparat etter oppstart i 5-8 minusgrader.

Takk for all hjelp! :)

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000

01-Engine -- Status: OK 0000

03-ABS Brakes -- Status: OK 0000

08-Auto HVAC -- Status: OK 0000

09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: OK 0000

16-Steering wheel -- Status: OK 0000

17-Instruments -- Status: OK 0000

19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

22-AWD -- Status: OK 0000

25-Immobilizer -- Status: OK 0000

36-Seat Mem. Drvr -- Status: OK 0000

37-Navigation -- Status: OK 0000

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: OK 0000

46-Central Conv. -- Status: OK 0000

47-Sound System -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

53-Parking Brake -- Status: OK 0000

55-Xenon Range -- Status: OK 0000

56-Radio -- Status: OK 0000

62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000

69-Trailer -- Status: OK 0000

6D-Trunk Elect. -- Status: OK 0000

72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

76-Park Assist -- Status: OK 0000

77-Telephone -- Status: OK 0000

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat gjort det samme, oppgradert 2009 Passat. Kjøpte oppgraderingssett hos Hellanor, ble fortsatt dyrt selv om jeg hadde mye rabatt. Regner med at det er noe å spare på å bestille fra utlandet. Jeg bestilte den største fjernkontrollen, i ettertid ser jeg at gsm-mottaker sikkert hadde vært bedre, da kunne jeg styrt den med en app.

Oppgraderingssettet består av et ledningsnett som må strekkes fra kupeen frem til varmeren, og så må det skjøtes inn på klimapanelet i midtkonsollen. Det følger med en USB-dongle for å låse opp varmeren fra tilleggsvarmer til parkeringsvarmer, du er nødt til å bruke orginal webasto diagnosekabel for å låse opp varmeren.

Det jeg sliter med nå er at når kjølevannet når 100° etter ca 3 min slår varmeren seg av, mistenker at sirkulasjonspumpen V55 er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan pris endte du på totalt da (før og etter rabatt), og hvor lang tid vil du anslå at det tok deg å montere hele sulamitten?

Er det noen måte å sjekke om sirkulasjonspumpa fungerer på ved å tvangskjøre den i VCDS? Tenker spesielt siden jeg ikke finner den riktige kanalen når jeg ser på VCDS, er det noe annet jeg må gjøre først?

Angående din bil, så syntes jeg 3 minutter på 100 grader var mistenkelig kjapt ja.

Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom på 6000 med rabatt (og uten moms :) ) Som sagt med største fjernkontrollen, den er ganske dyr, men kan brukes som timer, se temp i bilen osv.. Tror jeg har delenr på settet en plass.

Brukte en halv dag, men tok meg god tid, var litt kødd å få av kontakten på webastoen, demonterte bare dekselet i fronten, så var trangt. Mener jeg tok noen bilder av gjennomføringen i torpedoveggen om det kan være av interesse.

Ang sirkulasjonspumpen så skal den kunne testes i VCDS, det står at den går 106%, men hører ingen lyd. Om jeg ikke husker feil så har jeg hatt en feilkode på denne tidligere, men den dukker ikke opp nå lenger. Tror likevel at pumpen er defekt hos meg. K

Kan legge inn bildene jeg tok, og monteringsanvisningen senere i kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg bare kommer i nærheten av den prisen, så er den jo levelig :)

Har ikke tilgang på bukk, så kan hende det blir mye marging, men er verdt et forsøk. Helt topp om du har bilder underveis ja! :)

Ja, men er litt usikker på hvilken kanal jeg skal gå inn på for å teste denne i VCDS. Mener å huske at det skulle være en kanal som heter "AUX-Heater", men (uten å si det 100% sikkert) mener å huske at jeg ikke fikk kontakt med denne. Lurer derfor på om det er noe annet som må gjøres før jeg kan få tilgang her…?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg hadde tilgang til å starte Webastoen fra Vagcom før jeg oppgraderte. Du har ikke behov for bukk eller å løfte bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, skal se litt på Vagcom seinere idag.

Er det forresten noen som har peiling på hvordan kit jeg må benytte for å kunne koble min iphone opp mot musikkspilleren min ved hjelp av bluetooth? Legger ved et bilde av hvordan spiller jeg har. Har sett litt på feks denne: http://www.bilkomponenter.no/products/vw-bluetooth-kit-7p6035730j, men er ikke sikker på om den er kompatibel med min spiller.

navi_1.jpg

Takk!

Edit: Ble også litt nysgjerrig på denne, vil det la seg gjøre å montere denne i min bil? http://finndel.no/delinfo.aspx?dnr=418621&f=004&bk=951003&dk=1659&no=13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

m

Det jeg sliter med nå er at når kjølevannet når 100° etter ca 3 min slår varmeren seg av, mistenker at sirkulasjonspumpen V55 er gåen.

Er jo ikke noe å lure på en gang :P Den er garantert defekt.

Ja, men er litt usikker på hvilken kanal jeg skal gå inn på for å teste denne i VCDS. Mener å huske at det skulle være en kanal som heter "AUX-Heater", men (uten å si det 100% sikkert) mener å huske at jeg ikke fikk kontakt med denne. Lurer derfor på om det er noe annet som må gjøres før jeg kan få tilgang her…?

Du kan jo enkelt se i servicehefte på PR koder om du faktisk har webasto. Pr kode 9M5 mulig 9M1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel strengt tatt være webasto på alle diesel-passater fra 2006 tom 2009?

Blir som sagt fort lunk i varmeapparater ved oppstart, men har ikke fysisk sett den selv.

Mener møller også har nevnt at jeg har det i bilen min i forbindelse med en rep. jeg har hatt nylig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke noe å lure på en gang :P Den er garantert defekt.

Formulerte meg feil, den er på agendaen, og skal byttes. Oppgraderte brenneren på torsdagen, så det har ikke vært et problem før nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt ved monteringsanvisningen. Oppgraderingssettet heter 9015994D ( for biler med climatronic), må ha fjernkontroll, ur, eller gsm-mottaker i tillegg.

Tok ut batteriet, bunnplata til batteriet, og innsatsen til luftfilteret. Da var det enkelt å komme til gummigjennomføringen, det er noen nipler som stikker ut fra den, ser det på siste bildet. Klipte hull i ene nippelen og trakk kabel gjennom.

20141026_115059_resized.jpg

20141026_115044_resized.jpg

20141026_115108_resized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.