Regn/lyssensor og dekktrykksensor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter litt med sensorene på bilen min.

Problemet relatert til dekktrykk er;

Når jeg trykker på dekktrykksensor knappen begynner lyset å blinke, men den kommer ikke med noen vettug status. Jeg klarer ikke lså det vekk eller fjerne det, før det forsvinner av seg selv etter 5 minutter. Ingen feilmeldinger å hente ut. For meg virker det ikke som at den klarer å kommunisere med sensorene.

Problemet relatert til regn/lyssensor er;

Bilen min er utstyrt med regnsensor (Den funker) og skal angivelig være utstyrt med lyssensor også. Jeg tror den fungerer, fordi hvis jeg har lyset i "Auto" vil alle lys være avslått på dagtid. Når jeg kjører inn i tunell, eller det blir mørkt vil lysene slås på. MEN, jeg får ikke coming home-lysene til å fungere - Ikke pokker engang. Jeg prøvde å endre "Coming home via light sensor (0=Personalisation)" fra 0 til 1, men da fungerte hverken coming home eller leaving home. What to do?

Noen som har tanker rundt dette, annet enn å kjøre til merkeverksted? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sensorer i hjula dine når det gjelder dekktrykksensorene? Jeg har kun på sommerhjul på min, men trodde at det var med ABS sensorer som ble brukt..

Hvor mange sekunder har du aktivert coming home med? Bare for å utelukke at den ikke står til 0?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet relatert til regn/lyssensor er;

Bilen min er utstyrt med regnsensor (Den funker) og skal angivelig være utstyrt med lyssensor også. Jeg tror den fungerer, fordi hvis jeg har lyset i "Auto" vil alle lys være avslått på dagtid. Når jeg kjører inn i tunell, eller det blir mørkt vil lysene slås på. MEN, jeg får ikke coming home-lysene til å fungere - Ikke pokker engang. Jeg prøvde å endre "Coming home via light sensor (0=Personalisation)" fra 0 til 1, men da fungerte hverken coming home eller leaving home. What to do?

Noen som har tanker rundt dette, annet enn å kjøre til merkeverksted? :)

Så lenge hovedlys faktisk kommer på i mørket når bryteren står på auto så har du lyssensor og den virker. Coming home/leaving home virker ikke så lenge det ikke er mørkt (mulig det er en innstilling som gjør det mulig men jeg har ikke det aktivert i så fall).

I og med at vi bor i Norge hvor kjørelys er påbudt har jeg satt park+tåkelys fremme som DRL(?) (kjørelys på dagtid) og så skifter den over til park+nærlys i mørket når lysbryteren står i auto. Når det da er mørkt så er coming/leaving home aktivert hos meg i alle fall. Har dog ikke testet dette med bryteren på "0" eller på det ikonet som viser nærlys.

Du kan jo endre innstillinger og aktivere/deaktivere coming/leaving home i FIS også, har du sett her om det er aktivert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coming home har stått på alt mellom 15 og 60 sekunder - Det blir ikke aktivert før jeg drar i fjernlysspaken, som for øvrig er metoden å aktivere det på dersom man ikke har lyssensor.

skal programmere det slik at jeg kun kjører tåkelys foran når det er lyst ute med bryteren i Auto, må bare få muligheten til det først :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sensorer i hjula dine når det gjelder dekktrykksensorene?

Eh... :)

Jeg aner faktisk ikke. Tar det bare som en selvfølge. Er det mulig å sjekke det..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh... :)

Jeg aner faktisk ikke. Tar det bare som en selvfølge. Er det mulig å sjekke det..?

Du ser det forsåvidt på knappen din, om det er med eller uten teksten "SET". Hvis det står "SET" så er det slik jeg har forstått det(kan ta feil) med ABS-sensorer, og er det uten tekst så er det med fysiske sensorer i hjula

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da er det med sensorer i hjula :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da er det med sensorer i hjula :)

Da kan det jo være greit å vite om du faktisk har sensorene der? Er faktisk ganske detaljert beskrivelse av systemet i instruksjonsboka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer! Instruksjonsboka! Skal selvfølgelig sjekke der.

Er visst ikke blitt helt vant å eie "nybil"... :)

ragecomic.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coming home har stått på alt mellom 15 og 60 sekunder - Det blir ikke aktivert før jeg drar i fjernlysspaken, som for øvrig er metoden å aktivere det på dersom man ikke har lyssensor.

skal programmere det slik at jeg kun kjører tåkelys foran når det er lyst ute med bryteren i Auto, må bare få muligheten til det først :P

Hei. Hadde det samme på min bil. Er ikke noe problem, måtte bare inn med vag com'en og gjøre en liten justering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du vet hvordan? Kanskje jeg kunne kommet innom i dag? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan du sikkert. Æ skal på natte vakt da, så æ må på jobb kl. 21,30. Begynner kl. 22.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E det hos Widerøe du jobbe? :)

Kan komme mellom 16:30 og 20:00 - Du skal bare si ifra nårtid det passe aller best for d ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg jobber på Widerøe. Vi kan sikker treffes sånn ca. Kl. 18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert - Tusen takk! Sende du bare en adresse og et telefonnummer på PM, så gir e lyd fra me? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut her hvordan det fikses automatiske Coming Home lys da.

Kommer automatisk Leaving Home når det er mørk, men ikke Coming Home..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.