#1 Skrevet Desember 17, 2014 Hei Har en 2000 mod skoda octavia 1,9 tdi med ventil ras. Motorkode er agr. Har nå skiftet motor. Dieselpumpe var ikke med så den ble flyttet over ifra gammel motor. Skiftet registerreim med samme. Motor kinner men vill ikke fyre. Kontrollert alle kontakter og kabler. Har fått diesel fram til dysene. Løsner på rørene inn på dysene og der spruter det disel når jeg kjører den på starteren. Ser det er luft bobbler i systemet men skulle tro at den skulle hoste til litt ettersom det er diesel inn på dysene? Har sjekket feilkoder men er ingenting der. Kontrollerte merkene på registeret flere ganger. Noen som har noe tips og komme med? Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2014 Du må bare lufte mer, mye mer. Løsne på et og et rør a gangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2014 Har luftet igjennom 5L diesel nå men fortsatt ikke noe livstegn. Mulig dysene henger da? Usikker på hvor lenge den nye motoren har stått. Bilen den er tatt av var avregistrert for over 1 år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2014 (endret) Hva med gløde pluggene har du sjekka dem? Så har du vel dysene fra den gamle motoren,kan jo skifte dem over til den nye. Er det lenge siden den var igang? Kan være den henger på fjærene. Nå er jeg ikke noe stor tilhenger av startgass,men du kan jo prøve med en "veldig liten sprut" for å se om det kan hjelpe den igang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2014 Usikker på hvor lenge den nye motoren har stått. Har ihvertfall montert dyser og glødeplugger ifra den gammle motoren, for disse fungere helt sikkert. Men er fortsatt det samme. Hvor sitter veivaksel føleren på denne? Kan jeg ha skadet denne da jeg satte inn motor? Viste ingen feilkoder med vag com ihvertfall. Har litt lite peiling på disse motorene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2014 NR:6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2014 Takk, får vel prøve å ta den også ifra gammel motor da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2014 Har nå testet med veivaksel sensoren ifra gammel motor. Ble ikke bedre. Tatt av toppdeksel for og være sikker på at kamme står rett. Kontrollerte resten av merkinger igjen. Testet med en dæsj bremserens i luftfilteret. Da starter den men stopper etter ca 2 sek. Hjelper ikke og gi gass. Mangel på dieseltrykk kanskje? Har også sjekket at fødepumpa i tanken fungere. Får vel bare prøve og lufte litt mere da kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2014 (endret) Prøve å bytt denne"Injector needle liftsensor"nr 24 Hva med den nye motoren har den samme motornr som den gamle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 18, 2014 Jepp, har også skiftet over denne. Har samme motorkode så trodde det skulle være greit da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 18, 2014 Men noe som hvet hvor kamaksel føleren sitter da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 18, 2014 Denne har ikke cam sensor. Kun PD motor som har det. For du ikke noen feil koder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 18, 2014 Okey, da slipper jeg og lete mere etter deb:p nei ingen feilkoder. Men har nå fått ett tips om at selve pumpa kan flyttes på. Løsne skruene som holder pumpa og vri litt på den. Noen som kan bekrefte dette? Jeg tenkte ikke over det da jeg satte den inn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 18, 2014 (endret) Fikk forståelse av du hadde satt alle merker riktig. Men her har du nok satt camen 180 grader galt. Vist du ser bak på cammen så er der et X- sentrisk spor Peker det spore ned.(Vannrett) Det skal peke opp slik at det ligger vannrett med kanten på toppen. Sett veiv til 0 punkt og det samme med cammen(spor vannrett med kanten på toppen) Drei pumpen 180 grader Nr3 på bilde viser bak kant av cam(bruker en 13 fast i sporet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 18, 2014 Se der ja. Jeg som har sovet i timen. Hadde satt kammen 180 grader feil ja. Monterte sammen kammen korrekt og bilen startet på første slaget:) takk for go hjelp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...