Dynamo og ladeproblemer Golf 4

Anbefalte innlegg

Golfen min (98 mk4 TDI) har problemer med ladingen. Den lader bare sporadisk. Jeg skiftet laderelé/børster i går, i tro at det kunne være slitne børster som var feilen, men det var det ikke. Ladelampen fungerer som den skal. Når jeg starter motoren så lader den ikke. Ruser jeg motoren, så begynner dynamo som regel å lade, ikke alltid. Noen ganger greier den å holde ladingen i gang, som regel slutter den å lade etter et par sekunder. Sånn fortsetter det. Totalt uavhengig av last eller turtall.

Hva kan være galt? Jeg mistenker frihjulslageret i reimhjulet, men ved visuell inspeksjon så ser jeg at dynamoen roterer innvendig til tross for at det ikke er lading. I forbindelse med annen elektrisk feil så har jeg hatt gjennomgang av ledningsnettet i motorrommet i høst, så det er trolig ingen feil her.

Forslag mottas gjerne : vinke :

http://www.ebay.com/itm/Alternator-Clutch-Pulley-AUDI-A4-A6-VW-Passat-1-9-/160646514148?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item25674745e4&vxp=mtr

20141219_101526_zps5aij8fc7.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.