Trondheim: Hvor har politiet kontroller?

Anbefalte innlegg

Har hørt mye rykter og lest i aviser om at politiet har hatt kontroll diverse steder. Men hvor nøyaktig står de med laseren? Eller radaren? Hvilke strekninger bør man aldri råkjøre? Når?

Hold topic, og prøv å vær presis, og begrunn innlegget med at man har selv sett kontoll/blitt stoppet, eller evt. om det er ubekrefta... Adresser og link til kart er bra!

Kan begynne jeg da:

Elgesetergate:

-Ofte kontroll sørover, Radar settes opp rett mellom innkjøring til bunnpris og bussholdeplassen der. De sitter f.eks. i en sivil hvit mondeo som er parkert ved blokka, vanskelig å få øye på. Så står de med uniformerte biler ved Bjørns Kiosk og stopper de som dreit seg ut.

-Har også opplevd at de sitter i en hvit sivil kassebil med laser på Bjørns, og huker tak i folk i lyskrysset ved Rema.

-Har sett at politiet står i kollektivfeltet på E6 ved innkjøringen til Siemens, altså når man kommer sørfra inn mot Trondheim. Har aldri fått med meg om/hvor laser/radar står, men skummelt om de måler deg i det det blir 60-sonen.

-Om man kjører fra Heimdal nedover mot byen, nedover Bjørndalen og John Aae's vei kommer man til en rundkjøring (rett fram = under E6, mot City Syd som fåes på høyre hånd). Før rundkjøringen er det en oppoverbakke og høyresving. Da har jeg sett en sivil politimann som står på gangveien, og gir beskjed om hvilke biler som skal stoppes, så står politi og vegvesen(!) i rundkjøringen og kontrollerer kjøretøyene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld meg... : klø :

Men HVOR dum går det an å bli??

Vi har da banekjøring til de som vil utfolde seg med sine biler.

Råkjøring setter deg selv og andre i fare.

Beklager men dette blir for dumt. : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld meg... : klø :

Men HVOR dum går det an å bli??

Vi har da banekjøring til de som vil utfolde seg med sine biler.

Råkjøring setter deg selv og andre i fare.

Beklager men dette blir for dumt. : mad :

Hold topic sa jeg! Lag en egen tråd om du vil diskutere moral!

Jeg kjører mye på bane!! Men det er fort gjort og glemme seg på veien! og det er ikke snakk om råkjøring, men kjekt for å unngå små og store bøter! Fikk selv fartsbot når jeg lå bak en bil og fulgte trafikken i elgesetergate! Lover/teori er forskjellig fra praksis... Ferdig med det, vennligst topic!!

Lenge siden:

-Om man kommer opp fra møllenberg (kirkegata?) og kjører til høyre mot festningen (stading. Dahls gate?), er det en kraftig venstresving med gangfelt. Så en politikar som satt med laser (den gang i en rosa peugeot) og sikta på de som kjørte oppover mot festningen (altså før venstresvingen). Har flere ganger mye politi som står på parkeringsplassen ved de store gressplenene ved festningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De står en del i Byåsveien, men sted varierer litt. Stort sett på ettermiddag/kveld jeg har sett de der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt mye rykter og lest i aviser om at politiet har hatt kontroll diverse steder. Men hvor nøyaktig står de med laseren? Eller radaren? Hvilke strekninger bør man aldri råkjøre? Når?

Hold topic, og prøv å vær presis, og begrunn innlegget med at man har selv sett kontoll/blitt stoppet, eller evt. om det er ubekrefta... Adresser og link til kart er bra!

Kan begynne jeg da:

Elgesetergate:

-Ofte kontroll sørover, Radar settes opp rett mellom innkjøring til bunnpris og bussholdeplassen der. De sitter f.eks. i en sivil hvit mondeo som er parkert ved blokka, vanskelig å få øye på. Så står de med uniformerte biler ved Bjørns Kiosk og stopper de som dreit seg ut.

-Har også opplevd at de sitter i en hvit sivil kassebil med laser på Bjørns, og huker tak i folk i lyskrysset ved Rema.

-Har sett at politiet står i kollektivfeltet på E6 ved innkjøringen til Siemens, altså når man kommer sørfra inn mot Trondheim. Har aldri fått med meg om/hvor laser/radar står, men skummelt om de måler deg i det det blir 60-sonen.

-Om man kjører fra Heimdal nedover mot byen, nedover Bjørndalen og John Aae's vei kommer man til en rundkjøring (rett fram = under E6, mot City Syd som fåes på høyre hånd). Før rundkjøringen er det en oppoverbakke og høyresving. Da har jeg sett en sivil politimann som står på gangveien, og gir beskjed om hvilke biler som skal stoppes, så står politi og vegvesen(!) i rundkjøringen og kontrollerer kjøretøyene.

når de står i kollektiv feltet ved Siemens har de som regel plassert sølvgrå Subaru i busslomma ved PostTerminalen. sitter da å skyter med laser i baken, å gir beskjed til de som står lenger nede. bruker også å stå en med laser imellom autovernet/kjørefeltene like etter brua..svært vansklig å se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når de står i kollektiv feltet ved Siemens har de som regel plassert sølvgrå Subaru i busslomma ved PostTerminalen. sitter da å skyter med laser i baken, å gir beskjed til de som står lenger nede. bruker også å stå en med laser imellom autovernet/kjørefeltene like etter brua..svært vansklig å se.

Ack; Dette var rigget i går. I tillegg til overnevnte hadde de en uniformert sykkel stående sammen med subaruen - antagelig slik at ingen skulle slippe unna :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ack; Dette var rigget i går. I tillegg til overnevnte hadde de en uniformert sykkel stående sammen med subaruen - antagelig slik at ingen skulle slippe unna :-)

jepp..så det jeg også, var heldigvis på vei sørover. er visst gal på sykkel han betjenten, kjører cross å greier....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ei natt jeg kjørte opp oksta'n så jeg at de hadde stilt seg til med subaruen i mellom kjørebanen, der det er skille mellom autoverna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grilstad-tunnelen er jo populær for tida..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp..så det jeg også, var heldigvis på vei sørover. er visst gal på sykkel han betjenten, kjører cross å greier....

Hehe, er vel Thomas Buxrud det, han som er med i x3m bikeshow team :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.