Kan man bruke org dempere bak ved montering av Arnott-luftbelger på Allroad 2004?

Anbefalte innlegg

Ikke toll, men mva og tollgebyr til de som fortoller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke skal bytte noe bake så ville jeg ha brukt de fra Aerosus eller lignende. Kinavare, men akkurat disse fungerer og er rimelige. Ligg unna resten da det er ræl.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjørt med belger fra arnott foran i et halvår og de funker bra. Virker tette og fine.

Men jeg kjøpte noen bilstein dempere (gule) brukt men ubrukt fra en kar, men syns de kanskje er litt mykere enn org dempere.

Andre med erfaringer. Dette gjelder da fremme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur arnott hadde en dårlig produkssjonsserie da jeg handlet. Ene belgen røk på prøveturen, den andre eksploderte ett år etter. Begge røk i vulkaniseringen, dette var genII-belger. Arnott sendte nye uten diskusjon, men tok jo litt tid pluss mye nedetid på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på at bilstein sine er tynnere enn original, og dermed mindre stempel og flate som holder igjen selv om det er blitt påstått at det ikke skal ha betydning. Jeg gikk for aerosus, eller dvs kinadempere og som er det samme hos alle unntatt original og bilstein. Disse var veldig mye bedre enn de som stod på til å begynne med, men dem ble fort dårlige på de minste bevegelsene. Oppstod etter hastig kjøring over fjellstrekning med telehiv fra helve... Da var dem forresten helt ræva, og jeg mistenker at dem "kokte" og fullt av iblanda gass. Dem stabiliserte seg etter hvert, men hadde jeg skulle gjort dette på nytt så hadde jeg gått for original. Dog så blir det fort over 20K her på berget...

 

Det denne bilen hadde fortjent er monotube dempere, men dette er ikke å oppdrive. En annen ting som man også må huske er at belgen fungerer som en isolator, og demperene ikke får den kjølingen som i oppsett med spiralfjærer. Jeg tror at det er noe her Continental har tenkt på med de demperne de leverte til VAG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjørt med belger fra arnott foran i et halvår og de funker bra. Virker tette og fine.

Men jeg kjøpte noen bilstein dempere (gule) brukt men ubrukt fra en kar, men syns de kanskje er litt mykere enn org dempere.

Andre med erfaringer. Dette gjelder da fremme.

 

Jeg kjøpte komplett sett, belger (Gen 1), Bilsteindempere (gule) + pumpe fra Arnott for 4-5 år siden.

Byttet belger+dempere foran med en gang.

Dette gikk ikke bra; Det var en høy klunkelyd i selve demperne. Trodde først det var noe annet feil (byttet nesten alt av stag der foran), men tok de nye demperne til slutt ut og satte de gamle demperne tilbake, da var lyden borte. Veldig mye ekstra arbeid for ingenting!

Etter å ha søkt på US-Audi-sider, var det mange der borte som hadde akkurat samme opplevelsen med disse Bilstein-demperne.

Arnott skrøt av "livstids"-garanti, men jeg gav fort opp akkurat det, bortkastet tid å i det hele tatt å prøve og snakke med dem.

Har nå Arnott belger + de gamle originale demperne foran, gått 260 k. Funker greit.

 

Arnott har jo også komplette ombyggingsett for å kutte hele luft-opplegget ut, med vanlige støtdempere, kanskje like greit;

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.