Anbefalte innlegg

Litt gammel tråd, men den eneste eg fant.

 

Har merket nå at S6'en (AAN) bruker litt kjølevæske, nivået synker til litt under minimum etter en ukes kjøring til og fra jobb. Vannsirkulasjonspumpe, vannpumpe og termostat er byttet tidligere i år.

 

Hvordan ser denne "Kjølvæske manifoilden" ut? Er det vanskelig å komme til denne uten å demontere for mye?

 

Noen andre typiske lekasjesteder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du klarer og se Vann-railsen lett om du titter under innsuget. Tror du ser den ovenfra åsså, mellon innsug og motor om du tar bort det Sorte dekslet som beskytter ledningene til bensin, dysene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser den ganske godt her, det sitter noen gummislanger midt på denne, som kan være morken grunnet varme, uansett så er det noe j% med "korrosjon" som eser ut der slangene er koblet til denne, er absolutt grunn til å sjekke med et lite speil og en lykt - kan nok bare glemme å komme til å få gjort noe med det uten å ta av innsuget vil jeg tro.

 

ignorer den røde pilen

hull.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også lekkasje der, og fikk byttet slangen uten å ta av innsuget. Men det var utroolig trangt. :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har vannlekasje i toppen inn til sylinder vil du få trykk og co2 i ekspansjonstanken. Dette kan måles på verksted. Du vil også kunne se at pluggen som går i sylinder som får vann inn er mye renere og blankere enn vanlig.

Uansett er det jo vanlig med lekkasjer på de stedene som er nevnt tidligere i tråden.

Håper du finner ut av det. Har hatt endel lekasjer her også, men nå er d meste blitt bytta..inkl toppakning=alt tett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.