Dårlig ryggelys på Audi Q7

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg er en ung mann på 46 som logget på dette forumet for første gang nå i dag.

Jeg eier en Audi Q7 og synes den er levert med, hva man på en diplomatisk måte kan kalle: meget dårlig ryggelys.

Er det noen her inne som har erfaringer med utbedring/modifisering av dette til det bedre.

Har tanker om montering av LED lys på innsiden av bakruten i hvert hjørne i øverst, lik f.eks. høyt monterte bremselys.

Har også tanker om å felle inn de samme LED lys det hvor ryggelysene er pr. i dag, dog slik at det ser ut som om det kunne vært gjort på fabrikk.

Ser frem til innspill.

Mvh Eskild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret Ove, kan nok være et godt alternativ verdt å prøve ut [emoji106]

God jul. [emoji2]

Mvh Eskild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble også lei av dårlige ryggelys på bilen. Så jeg gjorde slik:

b82f49496fc19a6d323535ebab41dd65_zps2e15

Rigid sine flush mount :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innlegg Peder.

Hvordan koblet du dette opp mot bilens el.nett?

Mvh Eskild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteriet på min bil ligger jo ved siden av reservehjulet.

Så jeg koblet opp med eget relee til de nye ryggelysene, og hentet styrestrøm fra bilens originale ryggelys :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha for svar.

Etter det jeg forstår er det en sentral bak på høyre side i min bil hvor det er 12 Volt inn som jeg kan koble til. Brukte du vanlig relee og koblet på "gamlemåten" ? [emoji4]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager seint svar.

Det fulgte med komplett ledningsnett med relee, til Rigid lysene. Så brukte det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha [emoji2]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fins flere gode cree led pærer som kan erstatte pærene du har i de orginale ryggelysene. Gir nok ikke like godt lys som eksterne ryggelys, men myyyye penere da:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fins flere gode cree led pærer som kan erstatte pærene du har i de orginale ryggelysene. Gir nok ikke like godt lys som eksterne ryggelys, men myyyye penere da:-)

Enig.

Trist å se noe slikt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig.

Trist å se noe slikt......

Kan ikke dere to holde sånne toskekommentarer for dere selv? Alt man tenker trenger man ikke skrive.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var "toskekommentar" med innlegget mitt om jeg tør spørre? Er det ikke et godt tips å prøve bedre pærer i orginale ryggelys isteden for å kappe å herje i fangeren for å klistre på noen eksterne lamper som ikke ser like bra ut og muligens senker verdien på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var "toskekommentar" med innlegget mitt om jeg tør spørre? Er det ikke et godt tips å prøve bedre pærer i orginale ryggelys isteden for å kappe å herje i fangeren for å klistre på noen eksterne lamper som ikke ser like bra ut og muligens senker verdien på bilen?

Støtter deg fullt ut igjen. Resten som jeg hadde tenkt å skrive holder jeg for meg selv..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke dere ser det selv så gidder jeg heller ikke diskutere det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er løsningen klar og montasje igangsatt.

Først valgte jeg å gå for de LED pærer Ove viste til ovenfor som erstatning for pærene i de originale ryggelysene .

Dernest bestilte jeg 2 små LED-lamper som er montert på innsiden i nederkant av bakruten, på hver side av den lille bekledningsforhøyningen til viskermotoren.

Lyktene er nesten ikke synlige fra utsiden men vil lyse meget godt opp når det trengs.

Så NÅ bør det bli ryggelys med styrke slik det burde vært fra fabrikk.

Mvh Eskild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir sikkert bra. Post en update på hvordan det virker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er resultatet: f4ca90a09a3b31e53860a70093a65bd6.jpgbe874af79fd45dba422fcb0379859d68.jpg

Selv om lyktene er montert på innsiden av bakruten synes jeg det ga greit lysutbytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det noe lys eller refleks inni bilen, eller går alt lys ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen refleks eller lys innvendig. Alt lys går ut da lyktene er montert 1-2 mm. fra bakruten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.