Dårlige lykter Audi A6 C5

Anbefalte innlegg

Hei, sliter med veldig dårlige lykter på min Audi A6, spesielt da vanlig nærlys. Kjøpte et sett fra 3M et år tilbake, slipte de ned og polerte dem, men selve lysstyrken har blitt veldig dårlig nå. Sjekket litt, og lyktene ser veldig fine ut på utsiden, ikke spesielt nedslitt der.

Er det mulig å justere lyktene noe? Føler mine lyser rett ned i bakken. Har en knapp inne i bilen som jeg mener skal justere, men ikke fungererHead-font-b-Light-b-font-Multi-Function-font-b-Switch-b-font-For-font-b.jpg Er den til høyre der. Evt om det går an å kjøpe nye sterkere pærer? Vanskelig å ta ut lyktene? Er 1,8t avant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyktene er til å justere ja. Sitter vel to umbrakoer oppå lampene. En for høyde og en for sideveis. Skal justeres med apparat for å få det riktig.

Den knappen inni bilen skal stå på 0 så lenge du ikke har nedlasta bil bak. Kun for å forhindre blending av møtende biler. Biler med xenon har dette automatisk..

Du kan sette inn osram sine nightbreaker pærer. Gir noe bedre lys. Men største problemet med halpgenlamper er for dårlig spenning på pæra. Et relesett kan ordne det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør et prøveoppsett ved å dra +12V direkte fra batteri til begge pærene, og sjekk lysintensiteten da. Husk sikring nære batteriet.

Om det gjør susen, kjøper du et relesett som nevnt over.

Biltema har tidligere hatt et sett til noen kroner............

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er de 'glimrende' (merk, jeg prøvde å spøke på en ironisk måte..) reflektorene som har blitt utslitt. Chromen har rett og slett forsvunnet av varmen fra lampene. Det er en egen tråd om regenerering av reflektorer, søk litt rundt, så skal du finne.

Nærlysene skal vel ha ca. 1% vinkel nedover, lett å måle på plant underlag. De fleste verksteder som tar EU gjør lett justeringen for deg mens du er der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste her http://forum.vacn.no/showthread.php?262607-Brent-reflektor-A4-8E-xenon nå. Ser ut som det er reflektorene mine som også har tatt kvelden. Får se om jeg finner noen som selger nye reflektorer på ebay, ellers så får jeg bare gå for nye lykter. Ser at de ikke koster allverden på ebay. Er det noe jeg må tenke på hvis jeg bestiller nye lykter fra utlandet? Noen som har en liten howto på hvordan man får ut lyktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.